plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵
کد مطلب : ۲۹۰۰۱
در دومین دور کنفرانس بغداد در اردن

امیرعبداللهیان: آرامش و ثبات و امن کشور خودمان را در پیوند با ثبات و امنیت همه منطقه می دانیم

دولت سیزدهم ایران، روابط خود با کشورهای همسایه عراق را توسعه داده است
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ما آرامش و ثبات و امن کشور خودمان را در پیوند با ثبات و امنیت همه منطقه می دانیم و برهمین اساس سیاست ثابت ما که تغییر نکرده است، پرهیز از جنگ و کمک به بازیابی امنیت و ثبات بوده است، تصریح کرد: ما پاکترین خونها و شجاعترین فرزندان خود را برای دفاع از امنیت و ثبات منطقه که آن را امنیث و ثبات خودمان می دانیم، در مصاف با داعش و در کنار دولت و ملت عراق و سوریه به میدان بردیم.
امیرعبداللهیان: آرامش و ثبات و امن کشور خودمان را در پیوند با ثبات و امنیت همه منطقه می دانیم
به گزارش ایصال نیوز و به نقل از ایرنا، حسین امیر عبداللهیان در سخنرانی خود در دومین دور کنفرانس بغداد در اردن از میزبانی دولت و ملت اردن تشکر و قدردانی کرد و گفت: این کنفرانس با مشارکت کشورهای منطقه برای نشان دادن حمایت ما از عراق و تاکید بر تلاش های عراق برای همکاری بین کشورهای منطقه است.

وی افزود: امیدورام که در سایه این نشست ها به منطقه ای باثبات، شکوفا و قوی برسیم.

عبداللهیان تاکید کرد: گفت وگو بین کشورهای منطقه برای رسیدن به یک درک مشترک به منظور برقراری ثبات و صلح یک گزینه نیست بلکه ضروری است.

وزیر امور خارجه ایران گفت: دولت سیزدهم از زمان روی کار آمدن روابط خود با کشورهای همسایه عراق را توسعه داده است و بر حمایت از کشور عراق و دولت محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در راستای تحقق شکوفایی این کشور تاکید می کند.

وی تصریح کرد: افزایش تبادل تجاری و نشست های دوجانبه با مسئولان بلندپایه در منطقه و برگزاری کمیسیون های اقتصادی و سیاسی مشترک و تقویت جنبه های همکاری همه و همه نشان دهنده اهتمام جمهوری اسلامی ایران به همسایگان و منطقه است.

عبداللهیان گفت: ما آرامش و ثبات و امن کشور خودمان را در پیوند با ثبات و امنیت همه منطقه می دانیم و برهمین اساس سیاست ثابت ما که تغییر نکرده است، پرهیز از جنگ و کمک به بازیابی امنیت و ثبات بوده است. ما پاکترین خونها و شجاعترین فرزندان خود را برای دفاع از امنیت و ثبات منطقه که آن را امنیث و ثبات خودمان می دانیم، در مصاف با داعش و در کنار دولت و ملت عراق و سوریه به میدان بردیم.

وی گفت: امروز در آستانه سالگرد ترور ابومهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی و یارانشان، به روح بند آنها ادای احترام می کنیم.

خبر تکمیل می شود... 
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما