plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
کد مطلب : ۲۸۹۵۵

سازمان ملل: ۲۰۲۲ مرگبارترین سال برای ساکنان کرانه باختری است

کارشناسان سازمان ملل با انتشار گزارشی، ۲۰۲۲ را مرگبارترین سال برای فلسطینیان توصیف کردند.
سازمان ملل: ۲۰۲۲ مرگبارترین سال برای ساکنان کرانه باختری است
بر اساس گزارش هفته‌نامه حفاظت از غیرنظامیان، سربازان صهیونیست در حوادث مختلف در اراضی اشغالی بین ۲۲ نوامبر تا ۱۱ دسامبر، ۱۹ فلسطینی از جمله سه کودک را به ضرب گلوله به شهادت رساندند.

به گزارش پایگاه فلسطینی «وفا»، این کشتارها سال ۲۰۲۲ را به مرگبارترین سال برای فلسطینیان در کرانه باختری از سال ۲۰۰۵ تبدیل کرده است.

گزارش اخیر توسط دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل (OCHA) در اراضی اشغالی فلسطین منتشر شده است.

در این گزارش آمده که یک پسر ۱۶ ساله فلسطینی در ۲۲ نوامبر پس از حمله شهرک نشینان صهیونیست به مقبره یوسف در شهر نابلس به شهادت رسیده است.

یک کودک ۱۶ ساله دیگر در ۸ دسامبر در نزدیکی روستای «عبود» در شمال غربی «رام الله» و یک دختر ۱۵ ساله در ۱۱ دسامبر در «جنین» به شهادت رسیدند.

در همین حال، در ۲۹ نوامبر، دو برادر فلسطینی در روستای «کفرعین» در نزدیکی «رام‌الله» با گلوله‌های جنگی شهید شدند و در ۲ دسامبر یک مرد فلسطینی توسط افسر پلیس مرزی رژیم صهیونیستی در شهرک «حوره» در جنوب نابلس به شهادت رسید.

به گفته وزارت بهداشت فلسطین، رژیم صهیونیستی از ابتدای سال جاری میلادی ۱۶۶ فلسطینی را به شهادت رساند (۱۱ نفر از آنها از ابتدای دسامبر به شهادت رسیده‌‍اند)، از جمله ۳۹ کودک و هشت زن و سه کودک زیر ۱۸ سال.

به گفته OCHA، نیروهای رژیم صهیونیستی همچنین اطراف یک شهر را مسدود و ورودی‌های اصلی چهار روستا را مسدود و دسترسی هزاران فلسطینی به معیشت و خدمات را در دوره گزارش از ۲۲ نوامبر تا ۵ دسامبر مختل کردند.

در این دوره، گزارش OCHA افزود، مقامات صهیونیست ۵۸ ساختمان از جمله ۱۰ خانه مسکونی و یک مدرسه را به بهانه نداشتن مجوزهای ساخت این رژیم، تخریب و یا مصادره کردند.

پنج مورد از این ساختمان‌ها توسط اهداکنندگان به عنوان کمک‌های بشردوستانه ارائه شده بود؛ در نتیجه این اقدام ۴۷ فلسطینی از جمله ۲۷ کودک آواره شدند و معیشت بیش از ۱۶۰ نفر دیگر تحت تأثیر قرار گرفت.

در این بیانیه آمده است که ۵۶ مورد از سازه‌های مورد هدف از جمله پنج سازه تخریب شده بر اساس دستور نظامی ۱۷۹۷، که تنها یک اخطار ۹۶ ساعته و زمینه‌های بسیار محدودی را برای به چالش کشیدن قانونی تخریب فراهم می‌کند، تخریب شده‌اند.میز ان

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما