plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷
کد مطلب : ۲۸۸۸۸

چین ۶ دیپلمات خود را از انگلیس فراخواند

چین ۶ دیپلمات خود را پس از مطرح شدن درخواست لغو مصونییت سیاسی آنها از سوی انگلیس و قصد پلیس منچستر برای پرسیدن سوالاتی از آنها، از این کشور فرا خواند.
چین ۶ دیپلمات خود را از انگلیس فراخواند
به گزارش ایصال نیوز و به نقل از فرانس ۲۴، جیمز کلورلی وزیر امورخارجه انگلیس چهارشنبه شب گفت: پلیس می‌خواست از این دیپلمات‌ها در مورد رفتار با مردی که در حین تظاهرات مقابل کنسولگری چین در منچستر مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود، سوال کند.

وزیر امورخارجه انگلیس از برکناری تعدادی از دیپلمات‌های چین از جمله سرکنسول این کشور در منچستر، پس از ابراز نگرانی لندن در مورد این حادثه استقبال کرد. پلیس در حال بررسی حمله ادعایی به یک معترض بود که پس از کشانده شدن به داخل محوطه کنسولگری چین در منچستر در شمال غرب انگلیس، در جریان تظاهرات علیه رئیس جمهور چین شی جین پینگ توسط چند مرد مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

کلورلی قبلا گفته بود که این حادثه غیرقابل قبول است و در ماه اکتبر یک دیپلمات ارشد چینی را احضار کرد تا نگرانی انگلیس را در این باره به او منعکس کند.

کلورلی چهارشنبه به شبکه‌های تلویزیونی گفت: پلیس منچستر از ۶ مقام چینی خواسته بود مصونیت دیپلماتیک خود را لغو کنند تا بتوان از آنها بازجویی کرد و این موضوع به سفارت چین در انگلستان اطلاع داده شد.

وی افزود: ما با تعیین ضرب‌الاجلی که امروز به پایان رسید از دولت چین خواستیم تا در این خصوص اقدام مقتضی انجام دهند.

دولت چین در پاسخ به درخواست ما، اکنون این مقامات از جمله سرکنسول خود در منچستر را از انگلیس فراخوانده است.

اعتراضات اکتبر در اولین روز تشکیل کنگره حزب حاکم کمونیست چین در منچستر انجام شد.

در کنگره حزب حاکم کمونیست چین که برای دومین بار در یک دهه گذشته برگزار می‌شد، شی برای سومین دوره به عنوان رهبر حزب کمونیست این کشور انتخاب شد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما