plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۴
کد مطلب : ۲۸۸۴۷

انگلستان با ادعای «ائتلاف» روسیه و ایران، مقامات ارشد هر دو کشور را تحریم کرد

وزیر خارجه انگلستان با انتشار توییتی از اعمال تحریم‌های جدید علیه مقامات ایرانی و روس خبر داد.
انگلستان با ادعای «ائتلاف» روسیه و ایران، مقامات ارشد هر دو کشور را تحریم کرد
به گزارش ایصال نیوز و به نقل از خبرگزاری پی‌ای میدیا، جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه انگلستان با مطرح کردن ادعایی مضحک در توییتر نوشت اتحاد «نامناسب» میان روسیه و ایران امنیت جهانی را به خطر می اندازد و لندن تحریم هایی را علیه شخصیت های «بلندپایه» از هر دو کشور اعمال می‌کند.

او همچنین بار دیگر ادعای واهی استفاده از سلاح‌های ایرانی را در منازعه اوکراین تکرار کرد و افزود نیروهای ولادیمیر پوتین از پهپادهای ایرانی برای حمله به شهرهای اوکراین و زیرساخت‌های کلیدی انرژی آن کشور استفاده کرده‌اند.

وی در ادامه ادعا‌های خود در توییتر افزود: «معاملات نامناسب ایران و روسیه امنیت جهانی را تهدید می‌کند. ما در حال پاسخگو کردن اتحاد ناامیدانه آنها هستیم. ... انگلستان شخصیت‌های بلندپایه روسیه و ایران را در پاسخ به حملات شنیع علیه اهداف غیرنظامی تحریم کرده است.»

تحریم‌های لندن در شرایطی بر ضد مقامات ایران و روسیه اعمال می‌شود که اتحادیه اروپا نیز روز گذشته اقدامات مشابهی را علیه ایران و به بهانه‌های ادعایی حقوق بشری و نظامی در دستور کار خود قرار داده بود.

وزیرخارجه انگلیس همچنین امروز سه شنبه در جلسه کمیته روابط خارجی پارلمان انگلیس نیز اظهارات خصمانه ای علیه ایران مطرح کرد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما