plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۰
کد مطلب : ۲۸۷۸۳

فرانسه با غلبه بر انگلیس به نیمه‌نهایی رسید

فرانسه 2 - 1 انگلیس
فرانسه در دیداری جذاب و مهیج توانست انگلیس را با نتیجه دو بر یک شکست دهد و به عنوان آخرین تیم به مرحله نیمه‌نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ صعود کند.
فرانسه با غلبه بر انگلیس به نیمه‌نهایی رسید
به گزارش ایصال نیوز، شامگاه شنبه در ورزشگاه و با داوری  سوت  آخرین مسابقه از مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی قطر زده شد.

نیمه اول، فرانسه بازی را بهتر شروع کرد و توانست خیلی زود با شلیک 108 کیلومتر بر ساعت شوامنی از فاصله‌ای دور به گل برسد.

پس از این گل انگلیس با تمام توان حمله کرد اما نمایش درخشان لوریس مانع گلزنی سه شیرها در نیمه نخست شد.

در نیمه دوم فرانسه کاملا عقب کشید و بالاخره ساکا موفق شد برای تیمش پنالتی بگیرد و کین توانست دروازه لوریس را باز کند اما این پایان کار نبود و فرانسه پس از گل تساوی با چند دقیقه فشار مستمر موفق شد روی یک ارسال توسط ژیرو به گل برتری برسد.

قطعا تلخ‌ترین سکانس این بازی برای انگلیسی‌ها پنالتی دوم هری کین بود. کاپیتان انگلیس می‌توانست با گل کردن پنالتی دوم خود هم رکورد رونی را بشکند و هم امیدهای تیمش را زنده نگه دارد اما آسمان دوحه مقصد توپ کین شد تا رویای میلیون‌ها انگلیسی با این پنالتی از بین برود.

شرح گل‌ها:

فرانسه یک - انگلیس صفر (17- اورلین شوآمنی): حرکت امباپه از سمت چپ شروع شد و فوق ستاره فرانسه با یک حرکت عرضی توپ را به دمبله در گوشه سمت راست محوطه جریمه سپرد و دمبله با یک پاس رو به عقب گریزمن را صاحب توپ کرد و سر آخر ستاره اتلتیکو با یک پاس رو به عقب دیگر توپ را به شوآمنی سپرد و شلیک وحشتناک بازیکن رئال به گوشه دروازه پیکفورد رفت و او نتوانست کاری در برابر این شوت انجام دهد.

فرانسه یک - انگلیس یک (54- هری کین): کاپیتان انگلیس توانست از روی نقطه پنالتی لوریس، هم‌تیمی خود در تاتنهام را فریب دهد و توپ را به طاق دروازه فرانسه بچسباند.
فرانسه دو - انگلیس یک (77- اولیویه ژیرو): ارسال دقیق آنتوان گریزمن از سمت چپ به ژیرو رسید و او هم با ضربه‌ سر دقیق خود به گوشه دروازه پیکفورد موفق شد دومین گل فرانسه در این بازی را به ثمر برساند.

بدشانسی انگلیس در پنالتی دوم

در دقیقه ۸۲ ارسال بلند بازیکنان انگلیس از سمت چپ قبل از رسیدن به مونت با درگیری او و هرناندز همراه شد و منجر به سرنگونی مونت شد و داور ابتدا ادامه بازی را تشخیص داد اما پس از بازبینی صحنه برای دومین بار نقطه پنالتی را نشان داد.

هری کین برای دومین بار پشت ضربه پنالتی ایستاد اما این بار لوریس جهت توپ را تشخیص داد اما ضربه کین با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت و بهت و اندوه انگلیسی ها را برانگیخت.

بهترین بازیکن زمین:

بدون تردید آنتوان گریزمن را می‌توان بهترین بازیکن زمین دانست. او روی هر دو گل فرانسه نقش مستقیمی داشت و سازنده هر دو گل بود. پس از گریزمن، کاپیتان خروس‌ها در شب رکوردشکنی خود نمایش درخشانی ارائه کرد.

لوریس در صد و چهل و سومین بازی خود توانست با ۶ مهار موفق، تیمش را نجات دهد و راهی نیمه نهایی کند.

در این بازی امباپه فروغ چندانی نداشت و واکر توانست به خوبی او را مهار کند.

فرانسه با این برد در مرحله نیمه نهایی به مصاف مراکش خواهد رفت.ور زش سه 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما