plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۶
کد مطلب : ۲۸۷۰۹
وزارت علوم و آموزش عالی فدراسیون روسیه خبر داد

کشف نشانگر پیری زودرس توسط گروهی از دانشمندان روسیه

استرس اکسیداتیو باعث پیری زودرس می‌شود
دانشمندان روسی نشانگر پیری زودرس سلول های بدن را یافته اند.
کشف نشانگر پیری زودرس توسط گروهی از دانشمندان روسیه
به گزارش ایصال نیوز، دانشمندان روسی دریافته اند که استرس اکسیداتیو، که باعث پیری سلول های انسانی می شود، با کاهش محتوای یون های پتاسیم در آنها مشخص می شود، در آینده می توان از این شاخص به عنوان نشانگری استفاده کرد که نشان دهنده پیری زودرس سلول ها به دلایل مختلف است. این مطلب از سوی وزارت علوم و آموزش عالی فدراسیون روسیه عنوان شده است.

این مطالعه توسط کارمندان موسسه سیتولوژی آکادمی علوم روسیه (سن پترزبورگ) وابسته به وزارت آموزش و علوم انجام شد و توسط بنیاد علوم روسیه حمایت شد.

بیشتر بافت های بدن انسان دچار پیری سلولی می شوند. این زمانی اتفاق می افتد که سلول، به دلایلی، توانایی خود را برای تولید مثل تمام کرده باشد. پیری زودرس سلول ها نیز می تواند باعث استرس شود.

به طور معمول، سیستم ایمنی بدن سلول های پیر را از بین می برد. با این حال، با افزایش سن یا در صورت بروز برخی اختلالات، همه این سلول ها از بافت ها خارج نمی شوند. تجمع آنها به پیری کلی بدن و ایجاد بیماری های مختلف از جمله سرطان کمک می کند. بنابراین، دانشمندان می خواهند بدانند چه پدیده هایی ممکن است نشان دهنده پیری سلول باشد.

ما سلول‌های آندومتر انسانی (بافت پوشاننده حفره داخلی رحم) را در معرض استرس اکسیداتیو قرار دادیم که باعث پیری زودرس می‌شود. سپس از این سلول‌ها برای درک چگونگی تأثیر پیری بر محتوا و انتقال کاتیون‌های درون سلولی - پتاسیم و سدیم استفاده شد.

ایرینا ماراخووا، محقق برجسته در آزمایشگاه سیگنال‌دهی درون سلولی موسسه سیتولوژی، می‌گوید: مسئول سلول‌های زنده و در تنظیم عملکردهای مختلف سلولی هستند.اسپو تنیک

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما