plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۳
کد مطلب : ۲۸۶۰۷

شورای امنیت ملی ترکیه: هیچ گروه تروریستی اجازه حضور در منطقه ترکیه را ندارد

شورای امنیت ملی ترکیه تاکید کرد: هیچ گروه تروریستی اجازه حضور و فعالیت در منطقه ترکیه را نخواهد داشت.
شورای امنیت ملی ترکیه: هیچ گروه تروریستی اجازه حضور در منطقه ترکیه را ندارد
به گزارش ایصال نیوز، نشست شورای امنیت ملی ترکیه به ریاست رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور در مجتمع بش‌تپه آنکارا پایان یافت.

بر اساس بیانیه پایانی شورای امنیت ملی ترکیه، در این نشست تاکید شد: هیچ گروه تروریستی اجازه حضور و فعالیت در منطقه ما -ترکیه- را نخواهد داشت و هر اقدام لازم برای این منظور انجام خواهد شد. تنها هدف عملیات انجام شده در مرزهای جنوبی ترکیه، گروه‌های تروریستی است.

هیئت این شورا در جریان عملیاتی که با عزم، قاطعیت و موفقیت در داخل و خارج از کشور اجرا شده است٬ قرار داده شد و تدابیر اضافی نیز مورد بحث قرار گرفت.

این شورا همچنین درباره گفت‌وگوهای اخیر با یونان تاکید کرد: انتظار داریم یونان که نسبت به پیشنهادات برای گفت‌وگو بی تفاوت است، به فعالیت‌های خود در راستای تسلیح جزایر غیرنظامی پایان دهد. از پیوستن جمهوری ترک قبرس به سازمان دولت‌های ترک به عنوان ناظر ابراز خرسندی کرده و از دیگر سازمان‌های بین‌المللی و کشورها انتظار اقدامات مشابه را داریم.

همچنین با اشاره به اینکه در این نشست آخرین تحولات بوسنی و هرزگوین و کوزوو مورد ارزیابی قرار گرفته است، خواستار پرهیز از گفتمان‌های جدایی طلبانه و ابتکارات یکجانبه به منظور حفظ ثبات، آرامش و محیط صلح در منطقه شد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما