plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۶
کد مطلب : ۲۸۵۷۸
روز یازدهم جام جهانی

لهستان باخت و صعود کرد، مکزیک و تونس بردند و حذف شدند!

تفاضل گلی که سرنوشت ساز شد
با برگزاری دیدارهای پایانی گروه‌های سوم و چهارم، تکلیف چهار تیم دیگر صعود کننده به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مشخص شد. تاکنون اسپانیا، آمریکا، انگلیس، برزیل، آرژانتین، استرالیا، فرانسه، هلند، سنگال، لهستان و فرانسه به مرحله یک هشتم جام جهانی صعود کرده اند.
لهستان باخت و صعود کرد، مکزیک و تونس بردند و حذف شدند!
به گزارش ایصال نیوز، جام جهانی ۲۰۲۲ مطابق با دوره‌های قبل، با مرحله گروهی ۳۲ تیمی آغاز شد و اکنون ۱۶ تیم به مرحله حذفی (یک هشتم)خواهند رسید.پس از صعود اسپانیا، آمریکا، انگلیس، برزیل، آرژانتین، هلند، سنگال و لهستان، فرانسه نیز راهی مرحله حذفی جام جهانی شد. تونس قهرمان جهان فرانسه را برد اما استرالیا صعود کرد.

مسابقات چهارشنبه شب، ابتدا با بازی تیم‌های فرانسه و تونس و همچنین دانمارک و استرالیا آغاز شد.

مدافع عنوان قهرمانی که با دو پیروزی که از دو بازی نخست خود کسب کرده بود، صعودش را به عنوان تیم نخست قطعی کرده بود، در مقابل تونس با ترکیب دومش به بازی آمد. تقریبا تمام ۱۱ بازیکن اصلی خروس‌ها در این مسابقه روی نیمکت نشستند تا برای مسابقه مرحله یک هشتم نهایی آماده بمانند.

این در حالی بود که تونسی‌ها برای صعود به مرحله بعد باید مسابقه خود را با پیروزی پشت سر می‌گذاشتند و در عین حال منتظر اتفاقات دیدار استرالیا و دانمارک نیز می‌ماندند.

نماینده آفریقا با گل دقیقه ۵۸ خزری موفق شد دروازه فرانسه را باز کند تا تونسی‌ها به صعود به مرحله بعد امیدوار شوند. اما این خوشحالی چندان طولی نکشید چرا که در مسابقه همزمان، استرالیا موفق شد در دقیقه ۶۰ توسط لکی گل پیروزی‌بخش خود را وارد دروازه دانمارک کند. این دو مسابقه در نهایت با همان نتایج ۱-۰ به پایان رسید تا تونسی‌ها به تلخ‌ترین پیروزی خود دست یافته باشند.

با نتایج به دست آمده از گروه چهارم این بازی‌ها، فرانسوی‌ها با ۲ پیروزی، ۶ امتیاز و تفاضل گل مثبت ۳ در صدر جدول قرار گرفت و به عنوان تیم نخست راهی مرحله بعد شد.

استرالیایی‌ها هم که با پیروزی مقابل دانمارک توانستند ۶ امتیازی شوند با تفاضل گل کمتر در رده دوم قرار گرفتند.

تونس در این گروه با ۴ امتیاز سوم شد و از صعود به مرحله بعد باز ماند. دانمارک هم برخلاف انتظار و برعکس مسابقات یورو ۲۰۲۰ عملکردی ناامیدکننده داشت و با کسب تنها ۱ امتیاز از دیدار مقابل تونس در رده چهارم جدول قرار گرفت.

شیرین‌ترین شکست لهستان

در دیدارهای گروه سوم هم تیم‌های عربستان و مکزیک به مصاف یکدیگر رفتند و آرژانیتن با لهستان دیدار کرد. وضعیت این گروه هم بسیار پیچیده بود و هر چهار تیم برای صعود به مرحله بعد شانس داشتند.

آرژانتینی‌ها در همان نیمه اول و دقیقه ۳۹ می‌توانستند توسط لیونل مسی از روی نقطه پنالتی دروازه لهستان را باز کنند، اما شزنی که در دیدار با عربستان پنالتی سعودی‌ها را مهار کرده بود، این بار هم موفق شد ستاره آرژانتینی را ناکام بگذارد و پنالتی مسی را مهار کند.

با این حال آرژانتینی‌ها در نیمه دوم در نمایشی برتر حریف خود را تحت فشار قرار دادند و بالاخره در دقیقه ۴۶ در نیمه دوم توسط مک آلیستر دروازه لهستان را باز کردند.

آلبی سلسلته در روزی که کاپیتان آنها کم فروغ ظاهر شده بود در ادامه نشان داد که تنها به ستاره شماره ۱۰ خود متکی نیست و همچنان می‌تواند در مقابل حریفان خود به موفقیت دست یابد. در دقیقه ۶۷ خولین آلوارز توانست برای دومین بار توپ را از خط دروازه لهستان عبور دهد تا آرژانتینی‌ها از صعود به مرحله بعد مطمئن شوند.

این نتیجه در حالی به دست آمده بود که در مسابقه همزمان، مکزیکی‌ها در نمایشی برتر عربستان را شکست داده بودند. مکزیکی‌ها که برای صعود فقط باید به پیروزی می‌رسیدند از همان ابتدا موفق شدند نماینده قاره آسیا را تحت فشار بگذارند.

شاگردان تاتا مارتینو که از دو بازی نخست تنها به یک امتیاز دست یافته بودند در دقایق ۴۷ و ۵۲ توسط مارتین و چاوز موفق شدند دروازه عربستان را باز کنند.

با این نتیجه لهستان و مکزیک هر دو امتیازی بودند و تفاضل گل آنها هم صفر بود. اما لهستانی‌ها به دلیل دریافت کارت زرد کمتر در رده دوم قرار می‌گرفتند. اما در ثانیه‌های پایانی بازی مکزیک و در حالی‌که مسابقه آرژانتین و لهستان با نتیجه ۲-۰ به پایان رسیده بود، سعد الدوساری که پیشتر دروازه آرژانیتن را هم باز کرده بود، موفق شد توپ را وارد دروازه مکزیک کند تا از سنگینی شکست سعودی بکاهد.

این گل دیگر خیال لهستانی‌ها را هم برای صعود راحت کرد. در پایان نتایج این گروه آرژانتین با ۶ امتیاز و تفاضل گل مثبت ۳ در صدر قرار گرفت و لهستان با ۴ امتیاز و تفاضل صفر دوم شد.

این در حالی است که مکزیکی‌ها با همین تعداد امتیاز و تفاضل منفی ۱ در رده سوم قرار گرفتند.

عربستان هم که در روز نخست بازی‌های این گروه توانسته بودند شگفتی سازی کند و آرژانتین را ۲-۱ ببرند با همان ۳ امتیاز در انتهای جدول این گروه ماند و حذف شد.

انتهای پیام/*
 
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما