plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۸
کد مطلب : ۲۸۵۳۰
معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری نجف آباد خبر داد

زیرگذر شهدای کارگر ویلاشهر، با پیشرفت 90 درصدی، در آستانۀ بارگذاری و افتتاح است

پروژه مشارکتی شهرداری و شرکت شهرک‌ها با هدف تسهیل تردد ایمن در منطقه
جریان خدمت در نجف آباد با هدف توسعۀ همه جانبه، متوازن و پایدار، با روحیه جهادی مجموعۀ شهرداری نجف آباد و مناطق این شهرداری پر قدرت ادامه دارد. سید رسول موسویان معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری نجف آباد در تشریح آخرین روند پیشرفت یکی از پروژه های نهضت توسعۀ شهر نجف آباد، نوید افتتاح زیرگذر شهدای کارگر نجف آباد را در اواخر سال جاری داد.
زیرگذر شهدای کارگر ویلاشهر، با پیشرفت 90 درصدی، در آستانۀ بارگذاری و افتتاح است
به گزارش ایصال نیوز از اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری نجف آباد، زیرگذر شهدای کارگر واقع در منطقه سه شهرداری نجف آباد به صورت مشارکتی همزمان با دو پیمانکار، با پیشرفت بیش از ۹۰ درصد عملیات عمرانی، در آستانۀ بهره برداری قرار گرفته است. 

سید رسول موسویان معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری نجف آباد با اشاره به پروژه های شاخص منطقه سه نجف آباد، از پروژه زیرگذر شهدای کارگر به‌عنوان یکی از پروژه های مشارکتی شهرداری و شرکت شهرک‌ها نام برد.

وی افزود زیرگذر فعلی این منطقه را، زیرگذری بسیار نا ایمن و خطرناک دانست و در تشریح دلایل غیراستاندارد بودن این زیرگذر عنوان کرد که این زیرگذر عملاً  مسیر آب‌رو بوده و بعدها تبدیل به زیرگذر شده است که با هدف استانداردسازی تردد این منطقه، پس از مطالعات انجام شده به صورت مشارکتی، بین شهرداری نجف آباد و شرکت شهرک‌ها، احداث زیرگذر شهدای کارگر عملیاتی شد.

موسویان در تشریح آخرین روند پیشرفت این پروژه، ادامه داد: اجرای سمت بدنه ویلاشهر با شهرداری و سمت بدنه شرکت صنعتی با شرکت شهرک ها است که دو پیمانکار به صورت هم زمان شروع به کار کردند. تعهدات شهرداری بالای ۹۰ درصد در حال انجام است و اگر بقیه عزیزان که در تکمیل این پروژه سهیم هستند بتوانند هر چه سریعتر به تعهدات خود عمل کنند می توانیم ظرف دو الی سه ماه آینده پروژه را به بهره برداری برسانیم و با افتتاح آن بتوانیم مشکل یکی از نقاط بسیار خطرناک و پر حادثه شهر را برطرف کنیم.



معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری نجف آباد با بیان اینکه به موازات افتتاح این محور برآنیم زیرگذر قدیم را به صورت یک محور پیاده راه و یا دسترسی ماشین های سبک به پارک کوهسار حفظ کنیم، تصریح کرد که در راستای نیل به این هدف مذکور، آن فضا را نیز به یک فضای ایمن تبدیل می‌کنیم.

موسویان در پایان افزود: بازدید و نظارت بر این پروژه به صورت مستمر به همراه شهردار و دیگر کارشناسان شهرداری و شورای اسلامی شهر در حال انجام است و این نظارت مؤید این موضوع است که این پروژه برای شهرداری از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و شهرداری، پروژه زیرگذر شمالی شهدای کارگر را به‌رغم مشکلات مالی فراوان، در دستور کار ویژه خود قرار داده است.

گفتنی ست ویلاشهر در محدوده‌ی شرقی شهر نجف آباد واقع شده است. این منطقه شهرداری نجف آباد، از جنوب به بلوار الغدیر و از غرب به میدان دانشجو و خیابان دانشگاه محدود شده است و با محله‌های ‌فجر، قدس، شریعتی مجاورت دارد.

از اماکن مهم این محله می‌توان به مسجد قبا، مقبره شهدای گمنام، حوزه مقاومت یک امام علی سپاه ناحیه نجف آباد، پارک محله ویلاشهر، بوستان کبیرزاده، بوستان دانشجو و بوستان ولیعصر، اشاره کرد. 

زیرگذر شهدای کارگر ویلاشهر به عنوان نقطه اتصال شهرک صنعتی کاوه، منتظریه و ویلاشهر، به عنوان یکی از پروژه های استراتژیک این منطقه در آستانۀ بهره برداری، بارگذاری و افتتاح است. طول رمپ این زیرگذر به سمت ویلاشهر ۱۱۰ متر و به سمت شهرک صنعتی ۱۴۵ متر است، شیب رمپ‌ها شش درصد و عرض مسیر ورودی و خروجی به زیرگذر هرکدام هفت متر است. عرض رفیوژ میانی یک متر و ۲۰ سانتی‌متر، شعاع میدان به سمت ویلاشهر ۱۷.۵ متر و شعاع میدان به سمت کمربندی ۲۰ متر است. 

زیرگذر شهدای کارگر با دو دهانه پل پیش‌ساخته ۸۰ متری در هر طرف اجرا شده است و دفع آب‌های سطحی در این زیرگذر به صورت سپتینگ طراحی شده است. این تقاطع به وسیله چهار رمپ ورودی و خروجی و اجرای دو میدان در شمال و جنوب کمربندی، دسترسی‌ها را تأمین می‌کند.  



انتهای پیام/*
۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما