plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۰
کد مطلب : ۲۸۴۸۱
رییس سازمان چای کشور خبر داد

۸۱۳ میلیارد تومان طلب چای‌ کاران پرداخت شد

تولید بیش از ۱۱۶ هزار تن برگ سبز چای
رییس سازمان چای کشور گفت: تاکنون بالغ بر ۸۱۳ میلیارد تومان معادل حدود ۸۵ درصد مطالبات چای کاران پرداخت شده است.
۸۱۳ میلیارد تومان طلب چای‌ کاران پرداخت شد
به گزارش ایصال نیوز از جهاد کشاورزی، حبیب جهانساز با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: از این میزان خرید ۷۶ درصد سهم دولت بوده و ۲۴ درصد دیگر از سهم دولت باقی مانده که برای پرداخت به موقع وجه چایکاران، مکاتبات و اقدامات لازم را برای تخصیص پول از سازمان برنامه و بودجه کشور انجام داده‌ایم.

وی سهم پرداختی کارخانجات دولت به چایکاران را تاکنون حدود ۹۰ درصد عنوان کرد.

جهانساز تصریح کرد: خرید برگ سبز چای از چایکاران گیلان و مازندران به دلیل شرایط خاص و اقلیمی با موافقت و ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی تا دهم آبان امسال ادامه داشت.

وی ادامه داد: به رغم تغییرات اقلیمی و خشکسالی شدیدی در سال جاری تا دهم آبان بالغ بر ۱۱۶ هزار و ۳۱۶ تن برگ سبز چای به ارزش ۹۴۹ میلیارد تومان خریداری و بالغ بر ۲۶ هزار ۱۷۱ تن چای خشک تولید شده است.

رییس سازمان چای کشور با اشاره به این که تولید برگ سبز چای نسبت به سال گذشته حدود ۱۳ درصد کاهش نشان می‌دهد، گفت: اگر عملیات بهزراعی و افزایش سطح احیای باغات چای را نداشتیم، امسال با کاهش بیش از ۲۵ درصد تولید برگ سبز چای مواجه می‌شدیم.

وی اضافه کرد: در اردیبهشت امسال، هم سرمای دیررس داشتیم و هم در فصل بهره‌برداری میزان بارندگی حدود یک سوم حد نرمال بود که خساراتی به باغات چای کشور وارد کرد.

جهانساز افزود: ۸۰ درصد باغات چای کشور در اراضی دیم و به بارندگی وابسته هستند و گیاه چای به شدت به رطوبت خاک و هوا نیازمند است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما