plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
کد مطلب : ۲۸۴۵۸
تولید ۲۷۰ کیلووات برق از ۴۰ نیروگاه خورشیدی بوئین

بویین‌میاندشت؛ پیشرو در حوزه احداث برق خورشیدی استان اصفهان

اجرای کامل پروژه کابل‌های خودنگهدار در افوس
بویین‌میاندشت، به عنوان شهرستان پیشرو در حوزه احداث برق خورشیدی در استان، با استفاده از ظرفیت ۴۰ نیروگاه خورشیدی مستقر در این شهرستان، میزان ۲۷۰ کیلووات تولید برق قابل عرضه را به ثبت رسانده است.
بویین‌میاندشت؛ پیشرو در حوزه احداث برق خورشیدی استان اصفهان
به گزارش ایصال نیوز، شهرستان بویین میاندشت با وسعت 1000 کیلومتر مربع در غرب استان اصفهان، توانسته است با توسعۀ نیروگاه های برق خورشیدی، به عنوان شهرستان پیشرو و فعال در صنعت تولید برق خورشیدی در استان اصفهان مطرح شود.  

در تازه ترین بازدید میدانی مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان، مهندس علاقمندان، به همراه مهندس روستایی، معاون برنامه ریزی، یکم آذرماه با رضا علی معصومی فرماندار شهرستان بویین‌میاندشت دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار رضا علی معصومی ضمن خوش آمد گویی، توسعه زیرساخت‌ها و شبکه برق، افزایش ترانس جهت رفع افت ولتاژ و بهبود روشنایی معابر در شهرها، بخش‌ها و روستاهای شهرستان را خواستار شد.

علاقمندان در نشستی که با حضور بخشداران، شهرداران و دهیاران برگزار شد گفت: شهرستان بویین‌میاندشت پیشرو در حوزه احداث برق خورشیدی در استان می‌باشد که میزان برق تولیدی شهرستان از ۴۰ نیروگاه خورشید میزان ۲۷۰ کیلووات هست.

وی بیان کرد شرکت توزیع برق همچنان آماده کمک کردن برای افزایش نیروگاه خورشیدی در سطح شهرستان هست.

مدیرعامل توزیع برق استان اصفهان در ادامه سخنان خود اشاره کرد: شرکت توزیع برق در حوزه شهر و روستاهای شهرستان بویین‌میاندشت هر اقدامی که نیاز باشد انجام میدهد و با شهرداران و دهیاران همراهی خواهیم کرد.

در ادامه این حضور، در حاشیه مراسم افتتاح تبدیل کابل مسی به خودنگهدار یادگاری رئیس اداره برق شهرستان بویین میاندشت گفت: افوس اولین شهر در استان اصفهان هست که به همت امور برق کابل‌های شبکه فشار ضعیف هوایی به کابل‌های خودنگهدار تبدیل گردید.

وی مزایای این اقدام را ارتقاء امنیت شبکه برق، رفع ضعف ولتاژ و نوسانات برق، بهبود حریم شبکه برق و زیبایی، و کاهش خاموشی برق بیان نمود.

در ادامه این دیدار بازدید میدانی فرماندار بویین میاندشت به اتفاق مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان از شهر بویین‌میاندشت و افوس و برخی روستاهای شهرستان صورت گرفت.



بوئین میاندشت از شمال با شهرستان خوانسار و از جنوب با شهرستان فریدونشهر و از شرق با شهرستان فریدن و از غرب با استان لرستان و شهرستان الیگودرز هم مرز است.

شهرستان بویین میاندشت دارای آب و هوای کوهستانی با بارش حدود 400 میلیمتر به صورت برف و باران از دو شهر و پنج دهستان از پنج قوم ترک، لر، فارس، ارمنی و گرج تشکیل شده است.

بیشتر مردم و ساکنین شهرستان از طریق کشاورزی و دامپروری امرار معاش می‌کنند که محصولاتی چون گندم جو و سیب زمینی را تولید و به شهرستان‌های همجوار ارسال می‌کنند.

در قسمت دامپروری به غیر از گوشت فراورده های لبنی چون دوغ کشک کره وپ نیر و روغن حیوانی نیز تولید می‌گردد.

این شهرستان با ارتفاع دو هزار و 430 متر از سطح دریا وحداکثر دمای 34+و حداقل 34- درجه سانتیگراد بر اساس یافته‌های باستان‌شناسی از قدمت 4000 هزار ساله برخوردار است بقایای آثار تاریخی که در جایجای تمام شهرستان وجود دارد از جمله تپه‌های باستانی و سفال‌های یافت شده گواه براین مدعا است.

وجود بیش از 200 اثر تاریخی اعم از سایت موزه و ابنیه بر اثبات این موضوع می‌افزاید که در این شهرستان بیش از 4000 هزار سال زندگی انسان بر روی این قسمت از کره خاکی بوده و تا به حال استمرار داشته است.

وجود سازه های سنگی و ابزار سنگی (مثل نیزه تیغه چاقو و ابزار برای جدا نمودن گندم از خوشه نشانگر قدمت کشاورزی در این شهرستان است. در این شهرستان حدود 6 حمام تاریخی از زمان قاجاریه، 4 مسجد تاریخی و حدود 5 خانه تاریخی یک کلیسا ویک قلعه و دو پل قدیمی مورد شناسایی قرار گرفته است که از تمامی اثار شناسایی شده 5 اثر تاریخی به ثبت ملی رسیده است.

بویین میاندشت از دو کلمه بویین به عنوان مرکز و مکان وسیع و میاندشت به جهت قرار گرفتن در دشت به این نام نامیده شده‌اند. البته نام میاندشت ابتدا تورل (به معنی ماه) به زبان گرجی بوده که بعد به میاندشت تغیرنام داده است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما