plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۲
کد مطلب : ۲۸۳۳۷

حملات هوایی ترکیه به مناطق کردنشین در عراق و سوریه

رسانه‌های عراقی و سوریه‌ای بامداد یکشنبه از حملات هوایی ترکیه به مواضعی در شمال غرب عراق و شمال سوریه خبر دادند. وزیر کشور ترکیه، گروهک «حزب کارگران کردستان» (پ.ک.ک) و قسد را مسئول حمله تروریستی مرگبار هفته گذشته در استانبول دانسته است.
حملات هوایی ترکیه به مناطق کردنشین در عراق و سوریه
به گزارش ایصال نیوز، منابع خبری گزارش داده‌اند جنگنده‌های ترکیه در حال انجام حملات هوایی همزمان به مواضع پ.ک‌.ک در شمال غرب عراق و شبه‌نظامیان قسد در شمال سوریه هستند.

این حملات که بعد از وقوع حمله تروریستی در استانبول صورت گرفته‌اند مواضعی در مناطق مختلف از جمله عین‌العرب، تل رفعت، سنجار و کوبانی را هدف گرفته‌اند.

ساعاتی قبل‌تر، «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه گروهک «حزب کارگران کردستان» (پ.ک.ک) را متعلق به سازمان سیا دانسته و گفت بود آمریکا از این گروهک حمایت می‌کند.

او در سخنرانی در صحن پارلمان ترکیه گفت که حزب «دموکراتیک خلق‌ها» شاخه سیاسی پ.ک.ک است. حزبی کُردی که در ترکیه فعالیت سیاسی دارد و در پارلمان نیز صاحب کرسی است.

سویلو در ادامه گفت که نیروهای امنیتی ترکیه برای دستگیری «احلام البشیر» که عامل انفجار هفته گذشته استانبول معرفی شده، به داخل ۱۴ خانه حمله کرده‌اند تا توانستند او را به دام بیندازند.

او پیش از این نیز گفته بود: «آنکارا پیام تسلیت واشنگتن را به دلیل حمله تروریستی مرگبار پ‌ک‌ک در استانبول نمی‌پذیرد».

وی پیش‌تر هم با سرزنش کردن دولت آمریکا به دلیل این حمله تروریستی و کشتار مردم در استانبول، گفته بود که پیام تسلیت واشنگتن مانند بازگشت مجرم به صحنه جنایت خود است.

به گفته وزیر کشور ترکیه، دستور این بمب‌گذاری از مرکز فرماندهی پ‌ک‌ک و ق‌س‌د در منطقه «عین‌العرب» (کوبانی) واقع در شمال سوریه صادر شده و عامل این حمله نیز از طریق شهر عفرین وارد ترکیه شده بود.

عصر یکشنبه هفته گذشته بود که رسانه‌های ترکیه‌ای از وقوع انفجاری مهیب در محله «بی‌اوغلو» در شهر استانبول خبر دادند.

دولت ترکیه با بیان اینکه بمب‌گذاری توسط یک زن انجام شده، گفت در این حمله تروریستی حداقل شش نفر کشته و ۸۱ تن دیگر مجروح شدند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما