plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱
کد مطلب : ۲۸۲۶۸

تصویب قطعنامه ضدایرانی در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل

کشورهای غربی به رهبری آمریکا در تداوم کارزار سیاسی – تبلیغاتی خود علیه جمهوری اسلامی ایران، به قطعنامه ضدایرانی کانادا در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل درباره وضعیت حقوق بشر در ایران رای دادند. این قطعنامه ماه دسامبر در مجمع عمومی سازمان ملل به رای گذاشته می شود.
تصویب قطعنامه ضدایرانی در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل
به گزارش ایصال نیوز، کشورهای غربی به رهبری آمریکا در تداوم کارزار سیاسی – تبلیغاتی خود علیه جمهوری اسلامی ایران، به قطعنامه ضدایرانی کانادا در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل درباره وضعیت حقوق بشر در ایران رای دادند.

کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل هر سال قطعنامه ای به پیشنهاد کشور کانادا درباره وضعیت حقوق بشر ایران به رای می گذارد که امسال حوادث و ناآرامی های هفته های اخیر در ایران نیز در این قطعنامه گنجانده شده است.

این قطعنامه با ۷۹ رای موافق، ۲۸ رای مخالف و ۶۸ رای ممتنع تصویب شد. امسال به رغم کارزار تبلیغاتی و رسانه ای غرب، این قطعنامه ضد ایران همچون سال گذشته ۷۹ رای موافق کسب کرده است.

این قطعنامه ضد ایرانی سال گذشته در مجمع عمومی نیز ۷۸ رای موافق، ۳۱ رای مخالف و ۶۹ رای ممتنع کسب کرده بود.

قطعنامه امسال قرار است در ماه دسامبر در مجمع عمومی سازمان ملل نیز به رای گذاشته شود.

پیش از این رای گیری در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل، کاظم غریب آبادی معاون امور بین الملل قوه قضاییه و رئیس ستاد حقوق بشر به نیویورک سفر کرده بود و با سفرا و نمایندگان کشورهای مختلف برای تبیین دیدگاههای جمهوری اسلامی ایران در این زمینه و نیز رای منفی کشورها به این قطعنامه رایزنی کرد.

غرب به سرکردگی آمریکا ، از آغاز حوادث داخلی در ایران در شهریور ماه امسال، تمام تمرکز خود را بر این ناآرامی ها قرار داده و کارزار سیاسی- تبلیغاتی و اطلاعاتی علیه ایران به راه انداخته است.

رهبر انقلاب اسلامی از ابتدای حوادث اخیر چندین‌بار به برنامه‌ریزی دشمن از ماهها قبل برای ایجاد اغتشاش و آشوب در کشور اشاره کرده‌اند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ۱۴ خردادماه سال جاری در حرم مطهر امام خمینی(ره) در بیاناتی تأکید کردند که: «امروز مهم‌ترین امید دشمنان برای ضربه زدن به کشور، امید بستن به اعتراضات مردمی است. امیدشان به این است که بلکه بتوانند با کار روانی، با فعّالیّتهای اینترنتی و فضای مجازی و انواع و اقسام اینها، با پول، با مزدورپروری، مردم را در مقابل نظام اسلامی و جمهوری اسلامی قرار بدهند.» ۱۴۰۱/۰۳/۱۴ ایشان همچنین در بیانات دانشگاه افسری و تربیت پلیس امام حسن مجتبی(ع) و دیدار اخیر با جمعی از دانش‌آموزان، مردم را برای شناخت نقشه اصلی دشمن به بیانیه‌های وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران ارجاع دادند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران با اشاره به خنثی‌سازی عملیات انفجار در یکی از صنایع هوایی اصفهان گفت: هدف اصلی دشمنان «پروژه‌ی ویران‌سازی» ایران است دقیقاً طبق مدلی که در سوریه و عراق و لیبی و افغانستان و یمن اجرا کردند اما در «ایران قوی» و برای «درخت تناور انقلاب اسلامی» نه توانستند و نه هرگز خواهند توانست.ایرنا 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما