plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۹
کد مطلب : ۲۸۱۵۲

امیرعبداللهیان: هیچ سلاحی به روسیه برای به کارگیری در جنگ اوکراین نداده‌ایم

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه بلغارستان گفت: ما بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، منعی در صادرات و واردات سلاح نداریم، اما هیچ سلاحی به روسیه برای به کارگیری در جنگ اوکراین نداده‌ایم. موضع ما مخالفت با گسترش ناتو در منطقه و مخالفت با جنگ در اوکراین است.
امیرعبداللهیان: هیچ سلاحی به روسیه برای به کارگیری در جنگ اوکراین نداده‌ایم
به گزارش ایصال نیوز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و «نیکولای میلکوف» وزیر امور خارجه بلغارستان در تماس تلفنی امروز (جمعه) ۲۰ آبان ماه در گفت‌وگویی تلفنی، آخرین تحولات و مناسبات دوجانبه و بین‌المللی را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو از موضع بلغارستان در محکومیت اقدام تروریستی داعش در حرم حضرت شاهچراغ (ع) شیراز تشکر و بر اهمیت روابط دوجانبه در آستانه یکصد و بیست و پنجمین سالگرد روابط دیپلماتیک دو کشور تأکید کرد.

وزیر امور خارجه همچنین به گفت‌وگ‌های اخیر جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین اشاره کرد.

گفتنی است اخیرا هیأت فنی ایران برای گفت‌وگو با آژانس به وین سفر کرد و آنگونه که مدیرکل آژانس گفته قرار است هیأتی از آژانس نیز بزودی به ایران سفر کنند.

امیرعبداللهیان درباره تحولات اوکراین با تأکید بر اینکه ما مخالف تداوم جنگ در اوکراین هستیم و برای آتش بس تلاش می‌کنیم، یادآور شد: ما بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، منعی در صادرات و واردات سلاح نداریم، اما هیچ سلاحی به روسیه برای به کارگیری در جنگ اوکراین نداده‌ایم. موضع ما مخالفت با گسترش ناتو در منطقه و مخالفت با جنگ در اوکراین است.

رئیس دستگاه دیپلماسی در پایان گفت‌وگوی تلفنی با همتای بلغارستانی در خصوص برگزاری نشست فوق العاده شورای حقوق بشر سازمان ملل و هرگونه رفتار سیاسی علیه ایران، مواضع کشورمان را تبیین کرد.

گفتنی است، امیرعبداللهیان شب گذشته نیز در گفت‌وگوی تلفنی با گوترش دبیرکل سازمان ملل نسبت به برگزاری این نشست هشدار داده بود.

* بلغارستان همواره از روند احیای برجام و تحقق توافق بین ایران و جامعه بین‌المللی حمایت می‌کند

وزیر امور خارجه بلغارستان نیز در این گفت‌و‌گوی تلفنی با اشاره به روابط دیرینه و خوب دو کشور، بر تداوم تلاش‌ها برای برگزاری نشست کمیسیون مشترک در سال ۲۰۲۳ تأکید کرد.

نیکولای میلکوف از توضیحات وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص تحولات اوکراین و موضع ایران در مخالفت با تداوم جنگ و پیگیری راهکارهای سیاسی برای حل و فصل بحران اوکراین قدردانی کرد و افزود: دولت بلغارستان از روند احیای برجام و تحقق توافق بین ایران و جامعه بین‌المللی همواره حمایت می‌کند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما