۱
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰
کد مطلب : ۲۸۱۲۴

فرهنگی: دولت باید مدیریت مناسبی در بازار ارز انجام می داد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: دولت باید مدیریت مناسبی در بازار ارز انجام می داد تا شرایط به اینجا منتهی نشود با این وجود مجلس و مردم از دولت انتظار تحرک بیشتر برای کنترل قیمت ارز دارند.
فرهنگی: دولت باید مدیریت مناسبی در بازار ارز انجام می داد
به گزارش ایصال نیوز از خانۀ ملت، محمدحسین فرهنگی درباره دلایل افزایش نرخ ارز و ساز و کارهای مقابله با آن، گفت: بحث ارز همچون طلا موضوع موثری در اقتصاد ما است لذا دولت باید مدیریت مناسبی را انجام می داد تا شرایط به اینجا منتهی نشود با این وجود مجلس و مردم از دولت انتظار تحرک بیشتر برای کنترل قیمت ارز دارند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی کنترل تورم، مبارزه با پولشویی، قطع دست دلالان و... را ازجمله اقدامات موثر در مقابله با افزایش قیمت ارز عنوان کرد و افزود: علاوه‌بر تمامی این موارد «تامین ارز» به مقدار مورد نیاز در کشور و جلوگیری از کمبود آن اصلی‌ترین راهکار برای جلوگیری از افزایش قیمت ارز به شمار می‌آید.   

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: منابع ارزی کشور باید به حدی باشد که نیاز تولیدکنندگان واردکنندگان و اشخاص حقیقی و حقوقی را پاسخ دهد البته تامین ارز به مسائل مختلفی وابستگی دارد که صادرات بیشتر، جذب منابع ایران در خارج از کشور، به نتیجه رساندن قراردادها و پیمان‌های مانند شانگهای با چین و روسیه، ارتباط نزدیک و تبادل ارزی با همسایگان و... ازجمله این موارد هستند.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

ایرانی
طبق ماده ۵۵ آیین نامه اجرایی ماده(۱۴) الحاقی قانون مبارزه با پولشویی،کلیه فروشندگان ارز،مکلفندنسبت به فرایند احراز هویت ارباب رجوع (اعم از دائم/گذری، حقیقی/حقوقی) اقدام و اطلاعات آن را در دفاتر و یا سامانه (سیستم) های اطلاعاتی خود ثبت کنند. این اقدام باید پیش از ایجاد تعامل کاری و ارائة هر محصول یا خدمت یا انجام هرگونه تراکنش انجام شود.اگر همین یک قلم از قانون اجرایی شود شاهد شفافیت بازار خرید و فروش ارز و اعمال کنترل از سوی حاکمیت در حفظ ارزش پول ملی خواهدشد.مسئولیت اجرای این قوانین با کیست؟