plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
کد مطلب : ۲۸۰۹۳
در نشست خبری مشترک با نخست وزیر سوئد

اردوغان: می‌خواهیم سوئدی که حامی رفع نگرانی‌های امنیتی‌ ترکیه باشد ببینیم

اولین سفر نخست وزیر سوئد به ترکیه از سال 2009
رئیس جمهور ترکیه ضمن اشاره به اینکه استکهلم برای امنیت خود خواهان عضویت در ناتو است، تصریح کرد: خواسته ترکیه نیز دیدن سوئدی است که حامی رفع نگرانی‌های امنیتی‌ ترکیه باشد.
اردوغان: می‌خواهیم سوئدی که حامی رفع نگرانی‌های امنیتی‌ ترکیه باشد ببینیم
به گزارش ایصال نیوز، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در نشست خبری مشترک با اولف کریسترسون، نخست وزیر سوئد که در مجتمع ریاست جمهوری در آنکارا برگزار شد؛ اظهار داشت: استکهلم برای امنیت خود خواهان عضویت در ناتو است و خواسته ما دیدن سوئدی است که حامی رفع نگرانی‌های امنیتی‌مان باشد.

وی ضمن تبریک به کریسترسسون و آرزوی موفقیت برای وی و کابینه‌اش، گفت: این سفر اولین سفر نخست وزیر سوئد به ترکیه از سال 2009 تا کنون به شمار می‌رود.

اردوغان با تاکید بر اراده مشترک دو طرف برای توسعه همه‌جانبه روابط در این دیدار، خاطرنشان کرد: علاوه بر روابط دو جانبه، روابط ترکیه و اتحادیه اروپا و مسائل منطقه‌ای و جهانی به‌ویژه جنگ روسیه و اوکراین مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: خواسته صمیمانه ما این است که پس از اجرای کامل توافق سه‌جانبه، عضویت سوئد در ناتو محقق و بُعد اتحاد به روابط مان اضافه شود.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه خاطرنشان کرد: باید از سوء استفاده گروه‌های تروریستی پ.ک.ک/پ.ی.د/ی.پ.گ/ د.ح.ک.پ-ج، فتو از محیط دموکراتیک سوئد جلوگیری شود.آ نا تولی 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما