plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
کد مطلب : ۲۸۰۹۲

نخست وزیر عراق: ترکیه می‌تواند نقش مهمی در توسعه عراق ایفا کند

نخست وزیر عراق گفت که ترکیه از نظر اقتصادی کشوری توسعه یافته است و می‌تواند در رشد و توسعه عراق نقش داشته باشد.
نخست وزیر عراق: ترکیه می‌تواند نقش مهمی در توسعه عراق ایفا کند
به گزارش ایصال نیوز، محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در یک کنفرانس مطبوعاتی در بغداد اظهار داشت که ترکیه از نظر اقتصادی کشوری توسعه یافته است و می‌تواند در رشد و گسترش عراق نقش داشته باشد.

السودانی در مورد آینده روابط عراق و ترکیه گفت: حجم تجارت مشترک بین دو کشور بالا است و در سایر زمینه‌ها نیز همکاری‌های خوبی داریم.

وی با اشاره به اینکه مسائل مشترکی مانند آب و امنیت نیز بین دو کشور وجود دارد، ادامه داد: ما طرفدار همکاری و حل مشکلات از طریق دیپلماسی هستیم. سهم عراق از آب این کشورها نیز از الزامات حقوق بین الملل است. ممکن است مذاکرات دوجانبه در مورد آب انجام شود زیرا ما برای استراتژی کشاورزی خود به آب نیاز داریم.

السودانی با اشاره به میانجیگری کشورش برای کاهش تنش بین ایران و عربستان، تصریح کرد که به نقش میانجیگری برای ثبات منطقه ادامه خواهند داد.

وی درباره مشکلات بغداد و اربیل تاکید کرد که مسائل مربوط به نفت، گاز طبیعی و بودجه مالی اداره اقلیم کرد شمال عراق باید با همکاری و هماهنگی یکدیگر حل شود.

السودانی درباره کشته شدن یک شهروند آمریکایی در نتیجه حمله مسلحانه روز گذشته در بغداد، گفت که فرد کشته شده یک مربی زبان انگلیسی بوده است. تحقیقات ما که برای دستگیری عاملان آن آغاز شده و ادامه دارد. وظیفه ما حفاظت از شهروندان خارجی و کشورمان است.

السودانی همچنین افزود: عراق مرکز جذب کشورهای منطقه و جهان به ویژه در زمینه اقتصاد و سرمایه گذاری خواهد بود.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما