plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۳
کد مطلب : ۲۸۰۶۲

۵۰ هکتار از اراضی دولتی در اصفهان واگذار شد

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان از واگذاری بیش از ۵۰ هکتار اراضی دولتی استان برای تامین خدمات در محدوده و حریم شهرها در نیمه نخست سالجاری خبر داد.
۵۰ هکتار از اراضی دولتی در اصفهان واگذار شد
به گزارش ایصال نیوز، روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، روز دوشنبه به نقل از عبدالحسین پارسایی‌راد افزود: با توجه به اینکه این اداره کل در استان مُتولی واگذاری اراضی دولتی متعلق به دولت جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی از سازمان ملی زمین و مسکن است در سالجاری بیش از ۵۰ هکتار از اراضی دولتی در محدوده و حریم شهرها بر اساس کاربری‌های مرتبط واگذار شد.

وی افزود: این اقدام در چارچوب آئین‌نامه‌های مُصوب همراه با رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی و طرح‌های آتی توسعه عمران انجام پذیرفته است.
معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: از این میزان اراضی واگذار شده بیش از یک هکتار با کاربری اداری و بیش از ۱۷.۶ هکتار با کاربری خدماتی بوده است.

وی بیان کرد: واگذاری زمین با کاربری مسکونی بر اساس قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و واگذاری اراضی با کاربری تجاری از سال ۵۷ تاکنون از طریق برگزاری مزایده عمومی با کاربری مصوب و قیمت کارشناسی روز انجام می‌پذیرد که در سطح استان برای امسال بیش از ۳۳۱۱ مترمربع از اراضی دولتی با کاربری تجاری و بیش از ۱۳.۲ هکتار با کاربری مسکونی واگذار شده است.

پارسایی راد اضافه کرد: امسال تاکنون بیش از سه هکتار از اراضی دولتی استان با کاربری تاسیسات شهری، بیش از پنج هزار مترمربع با کاربری تجهیزات شهری، ۱.۱ هکتار با کاربری درمانی و بهداشتی، افزون بر ۱۳.۹ هکتار با کاربری صنعتی و ۱۳۲ مترمربع با کاربری مذهبی واگذار شده است.

وی با بیان اینکه واگذاری اراضی با کاربری‌های عمومی(آموزشی، بهداشتی، فرهنگی، ورزشی و گردشگری) به دستگاه‌های دولتی در صورت ارائه طرح و اعتبار مُصوب به قیمت دولتی انجام می‌پذیرد، گفت: واگذاری این اراضی به بخش خصوصی از طریق فراخوان عمومی بین دارندگان موافقت‌نامه اصولی مُعتبر از دستگاه متولی و به قیمت کارشناسی روز بصورت اجاره به شرط تملیک انجام می‌شود.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: بهای زمین برای واگذاری به بخش خصوصی از طریق کارشناسان رسمی دادگستری، ارزیابی و سپس در کمیسیون‌های مربوطه به تایید نهایی می‌رسد.

وی افزود: پس از تایید قیمت موضوع در هیات نمایندگی اداره‌کل راه و شهرسازی مطرح و در صورت موافقت این هیات، مراتب در روزنامه‌های کثیرالانتشار و محلی برای اطلاع‌رسانی به متقاضیان آگهی می‌شود.ا یرنا

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما