plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱
کد مطلب : ۲۸۰۶
حجت الاسلام رئیسی در جریان سفر به استان مرکزی

پرونده‌های خصوصی‌سازی به صورت جدی پیگیری و با متخلفان برخورد قانونی شود

مشکلات شرکت‌های اراک به عنوان قطب صنعتی کشور باید رفع شود
آیت الله رئیسی به منظور بررسى مسائل قضایى و دیدار با مسئولان، قضات و کارکنان دادگسترى و مردم استان مرکزی امروز به این استان سفر کرد.
پرونده‌های خصوصی‌سازی به صورت جدی پیگیری و با متخلفان برخورد قانونی شود
به گزارش ایصال نیوز به نقل از میزان، رئیس قوه قضاییه به منظور بررسى مسائل قضایى و دیدار با مسئولان، قضات و کارکنان دادگسترى و مردم استان مرکزی وارد اراک شد.
رئیس قوه قضاییه در بدو ورود به استان مرکزی، در فرودگاه اراک، تصریح کرد: شرکت در شوراى ادارى و اقتصاد مقاومتى استان و سخن گفتن و سخن شنیدن از لسان مدیران پرتلاش و مشکلاتى از جمله مشکلات زیست محیطى و کارگرى و مسائل دیگرى که استان مرکزى با آن مواجه است، نیز از دیگر اهداف این سفر است.
آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: به برکت حضور مردم، وجود نخبگان و خانواده شهدا در این استان گام‌هاى بلندى برداشته شده؛ اما مواجه با مشکلاتى هم هست که ان‌شاءالله با حضور نماینده مقام معظم رهبرى در استان آیت الله درى نجف آبادى، استاندار و مسئولین محلى مسائل استان را مرور کنیم که وظیفه ما هم در پیگیرى مسائل استان بیشتر روشن شود.
آیت الله رئیسى، رئیس قوه قضاییه پس از ورود به استان مرکزى براى اداى احترام به مقام شامخ شهدا در گلزار شهداى اراک حاضر شد.
وی در جریان حضور در گلزار شهدا، به گفت‌وگو و استماع اظهارات مردمی که در آنجا حضور داشتند، پرداخت.
رئیس قوه قضائیه سپس با حضور در جمع کارگران و نمایندگان شرکت‌های صنعتی استان مرکزی، مشکلات و دیدگاه‌های نمایندگان این شرکت‌ها را شنید و در سخنانی تصریح کرد: پرونده‌های مربوط به خصوصی سازی باید از سوی سازمان بازرسی، استانداری و بخش‌های دیگر به صورت جدی پیگیری شود و اگر در جایی تخلفی صورت گرفته است، برخورد قانونی صورت گیرد.
رئیس قوه قضاییه با اشاره به وضعیت فعلی کارخانجات اراک اظهار کرد: وقتی ما یک کارخانه واگن سازی با چنین ظرفیت مطلوبی داریم، واقعا وارد کردن واگن از خارج چه معنایی دارد؟ اگر تصمیم گیران از ظرفیت‌های این کارخانه بی اطلاع هستند که خیلی بد است و اگر با وجود اطلاع از این توانمندی دست به واردات می‌زنند، کارشان عنوان دیگری دارد!
آیت الله رئیسی با تأکید بر لزوم اتخاذ راهکار‌های موقت برای خروج واحد‌های صنعتی اراک از وضعیت فعلی، خاطرنشان کرد: وضعیت اراک به عنوان قطب صنعتی کشور در سال رونق تولید واقعا شایسته نیست. بر همین اساس، دولت و مجلس باید مشکلات این شرکت‌ها را پیگیری کنند و ما هم در خصوص مسائل قضایی شرکت‌های صنعتی اراک، تیمی متشکل از دادستان کل کشور، رئیس سازمان بازرسی و ... را زیر نظر معاون اول قوه قضاییه مامور بررسی پرونده‌ها و روند خصوصی سازی می‌کنیم تا مشکلات تا حد امکان برطرف شود.
رئیس قوه قضاییه نسبت به طرح این مشکلات در جلسات سران قوا و سایر بخش‌ها نیز قول مساعد داد و بر حمایت کامل دستگاه قضایی از دستگاه‌های اجرایی استان برای رفع مشکلات شرکت‌های صنعتی تاکید کرد.
آیت الله رئیسی سپس در دیدار خانواده‌ معظم شهدا، ایثارگران و اقشار مختلف مردم استان مرکزی ضمن تبریک ایام مبارک دهه کرامت و ولایت علی بن موسی رضا (ع) گفت: انشاءالله خداوند از برکات این ایام و این مولود با برکت و خواهر معصومه ایشان همه ما را بهره‌مند کند و این کشور، نظام و مردم مسلمان و دلداده به انقلاب را در سراسر عالم از برکات رضوی بهره‌مند کند.
وی ادامه داد: برای بنده و همکاران توفیقی است که در این ایام بسیار پربرکت در جمع باصفای خانواده معزز شهیدان، ایثارگران، نماینده مقام معظم رهبری، استاندار، فعالان اقتصادی و مسئولان و مدیران در استان باشیم و خداوند را بابت این توفیق سپاسگزارم و امیدواریم خداوند متعال برکات خود را بر جمع ما نازل فرماید.
رئیس قوه قضاییه ضمن تشکر از میزبانی استاندار استان مرکزی تصریح کرد: نکاتی پیرامون شرایط و وضعیت استان مطرح شد که از آن استفاده کردیم؛ همچنین یکی از خواهران گرامی به نمایندگی از طرف خانواده معزز شهدا در ذیل مطالب خود نکاتی را به عنوان خواسته‌های خانواده شهیدان و ایثارگران مطرح کرد که انشاءالله همکاران ما این نکات را برای پیگیری در دستور کار قرار خواهند داد.
آیت الله رئیسی ضمن قدردانی از ابراز محبت و لطف خانواده محترم شهدا به قوه قضاییه خاطرنشان کرد: بابت این ابراز لطف به قوه قضاییه و بنده حقیر به عنوان خدمتگزار در این قوه از همه خانواده‌های مکرم شهدا سپاسگزارم. انشاءالله آنچه مربوط به این حوزه و بخش‌های دیگراست پیگیری خواهد شد.
آیت الله رئیسی در ادامه عنوان کرد: عزیزمان که به عنوان نماینده اصناف دراینجا سخن گفت، نکاتی را نسبت به ، نقش بازار و خصوصا بازار تاریخی اراک اشاره کرد که امروز اصناف فعالیت و تلاششان در عرصه‌های اقتصادی تلاش بسیار اثر گذاری است و خصوصا اصناف در تاریخ کشورمان همیشه به عنوان یک فعال اقتصادی در عرصه سیاسی و در میدان سیاسی اهل نظر و اهل حضور و اعلام موضع بوده‌اند؛ چه در مبارزه با حکومت ستمشاهی و چه ایستادگی در مقابل خنّاسان و چه درعرصه‌های حضوری که لازم بود، اصناف با حضورشان و اعلام موضعشان از انقلاب و نظام طرفداری کرده، فرزندانشان را در راه خداوند متعال داده و در سراسر کشور نقش بسیار ارزشمندی ایفا کرده‌اند.
وی گفت: نکته دیگری در ارتباط با موضوع اوقاف در بازار اشاره شد و نکته‌ای از سوی آیت الله دری در رابطه با مشکلی که اصناف در بازار اراک دارند، اشاره شد که انشاءالله در نشستی که با حضور استاندار و نماینده مقام معظم رهبری در استان و مسئول سازمان اوقاف در اراک، خواهیم داشت به این مسائل خواهیم پرداخت.
رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه اراک بدلیل دین داری مردمش، موقوفه‌های بسیاری دارد، عنوان کرد: بخش قابل توجهی از اراک و استان مرکزی موقوفه است که این دلالت بر تدین مردم می‌کند که همیشه در زندگیشان موقوفات مورد توجه قرار داده‌اند و در هر کوی و برزن و شهر و روستا در این استان وقتی نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که استان مرکزی جزو استان‌هایی است که بیشترین موقوفه را دارد و دلیل آن را تنها می‌توان در تدین و تقوای مردم و دلدادگی آن‌ها به خدا دانست و طبیعتا این موقوفات را باید مسئولان سازمان اوقاف و یا بخش‌هایی که متولی هستند، خوب حفظ و حراست و نگهداری کنند و منافعشان در جهت آنچه که واقفان قرار داده‌اند، در سند وقفی به این موارد اختصاص دهند.
گفتنی ست آیت الله رئیسی در جریان سفر به استان مرکزی با قضات و کارکنان دادگستری این استان نیز دیدار کرد.
انتهای پیام /*
 
۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما