plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۴
کد مطلب : ۲۸۰۰۵
در خطبه های نماز جمعه امروز

ائمه جمعه شهرستان های استان تهران: مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان، دشمنان را حسرت به دل گذاشتند

ملت هوشیار ایران هیچگاه زیر ستم طاغوت قرار نمی‌گیرند
امامان جمعه شهرستان های استان تهران، یوم الله ۱۳آبان را الهام بخش تداوم راه انقلاب دانستند و تاکید کردند که ملت هوشیار ایران هیچگاه زیر ستم طاغوت قرار نمی‌گیرند و حضور با شکوه مردم در راهپیمایی این روز بار دیگر دشمنان قسم خورده ایران اسلامی را حسرت به دل گذاشت.
ائمه جمعه شهرستان های استان تهران: مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان، دشمنان را حسرت به دل گذاشتند
به گزارش ایصال نیوز، ائمه جمعه شهرستان های استان تهران محور خطبه های نماز جمعه امروز خود را به موضوع برگزاری باشکوه راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان پرداختند و تاکید کردند که حضور مردم بصیر ایران اسلامی شکست دشمن در جنگ نرم را رقم زد.

آنان افزودند : تبعید حضرت امام در سال ۱۳۴۳ و خباثت رژیم پهلوی در ایجاد این اتفاق تلخ به این دلیل صورت گرفت که دولت‌های مختلف غربی از جمله آمریکا تلاش کردند تا مستشاران خود را آقا بالاسر ایرانی‌ها قرار دهند ولی امام راحل اجازه نداد که آن ذلت تداوم داشته باشد.

خطیبان جمعه سراسر استان تهران ادامه دادند: مردم ایران با فرهنگ عاشورا عجین و همراه هستند و هیچگاه ستم طاغوتیان را نپذیرفته و نخواهند پذیرفت، از این رو با رهبری امام خمینی(ره) هرگز لایحه ننگین کاپیتولاسیون را قبول نکردند و رژیم پهلوی مجبور شد تا ایشان را از کشور تبعید کند.

بخش هایی از خطبه های نماز جمعه شهرستان های استان تهران به شرح زیر گزارش شده است:

امام جمعه شهر ری: ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی

امام جمعه موقت شهرری گفت: امروز ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی روزی که ملت ایران در جای جای این کشور با حضور و اعتماد به نفسشان بار دیگر مشت محکم به دهان استکبار زدند.

حجت الاسلام عبدالعلی ابراهیمی در خطبه های نماز عبادی و سیاسی این هفته جمعه شهرری با بیان اینکه دشمنان با راه اندازی آشوب داخلی، اقتدار ملت ایران را هدف گرفته اند. افزود: امروز جمهوری اسلامی بیش از هر زمان دیگر مقتدر است و این اقتدار را به خاطر حضور مردم دارد.

وی یادآورشد: بعد از شهادت سردار سلیمانی، دشمنان و آمریکایی ها کتمان نکردند که داعش را پرورش داده اند تا نظم و آرامش منطقه را بهم بریزد.

حجت الاسلام ابراهیمی اظهار داشت: دشمنان می دانند که اگر دولت سیزدهم سوار بر کار شود بر مشکلات فائق خواهد آمد در چهار سال اول هیچ مشکلی باقی نمی ماند لذا گفتند که اکنون وقت شورش است.

امام جمعه موقت شهرری گفت: دشمنان با همین ظن گفتند که اگر شورش رخ دهد ملت همراهی می کند اما ملت ایران نه در بازار نه در خیابان و نه در ادارات و هیچ کجا با اینها همراهی نکردند.

خطیب جمعه دماوند : تسلیم ناپذیری ملت ایران در برابر مستکبران الگوی آزادیخواهان است

امام جمعه دماوند نیز گفت: تسلیم ناپذیری ملت ایران در برابر دولت‌های متکبر و مستکبر در طول ۴۳ سال گذشته، الگوی ملت‌های آزاده و آزادیخواه دنیا شده‌است.

حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی با بیان اینکه ۱۳ آبان روز چالش با آمریکا بر سر رسوا کردن لانه جاسوسی بود و امروز چالش بر سر برچیدن نفوذ آمریکا در منطقه غرب آسیا است، اظهار داشت: ما از اهداف مقدس خود عقب‌نشینی نمی‌کنیم و همانطور که لانه جاسوسی را خراب کردیم استکبار جهانی را از منطقه خود اخراج می‌کنیم.

وی ادامه داد: اگر کسی تصور کند که آمریکای جهانخوار روزی دست از ما و مسلمین بر دارد ساده لوح است، آمریکا همواره در حال توطئه علیه ملت های مسلمان بوده و قدرت های استکباری به دنبال غارت منابع مالی ملت‌ها هستند و ادامه زندگی دولت‌های مستکبر در سلطه و استثمار دیگران است.
خطیب جمعه دماوند خاطرنشان کرد: آمریکا و پیروانش برای رسیدن به اهداف شوم و شیطانی خود از انجام هر جنایتی ترس ندارند و به اخلاقیات انسانی ملتزم نیستند؛ رسانه های فریبنده دشمن این ابلیس خطرناک یعنی آمریکا را به شکل فرشته مهربان جلوه می دهند و بعضی از مردم هم باور می کنند.

امام جمعه فیروز کوه : شیوه توطئه های دشمنان متفاوت شده است

امام جمعه شهر فیروزکوه گفت: سیاست آمریکا عوض نشده اما شیوه دشمنی آمریکا پیچیده‌تر شده و در هر فتنه‌ای علیه ملت ایران، دست آمریکا نمایان است.

حجت الاسلام حسن حیدری نیز امروزضمن گرامیداشت سالروز ۱۳ آبان روزمبارزه با استکبار جهانی در جمع نماز گزاران اظهار داشت: روز ۱۳ آبان، حقیقتا یوم الله است، زیرا که در این روز دست قدرت و عنایت الهی به وضوح نمایان شد.

وی ادامه داد: امام عظیم الشأن، برای اعتراض به قانون ننگین و ذلت بار کاپیتولاسیون و دفاع از حق ملت ایران، در این روز تبعید شدند و ۱۳ سال از وطن دور ماندند.
امام جمعه فیروزکوه ادامه داد: در روز ۱۳ آبان، رژیم پهلوی تعدادی از دانش آموزان را در جلوی دانشگاه تهران به خاک و خون کشید.

حیدری ادامه داد: سومین حادثه تاریخی، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان بود که امام راحل، این حادثه را «انقلاب دوم» و انقلابی بزرگ تر از اول دانستند، چرا که در انقلاب اول، مردم شاه را بیرون کردند و در این روز، آمریکا را از کشور راندند.

خطیب جمعه قرچک : اجازه برگشت آمریکایی ها به کشور را نمی دهیم

امام جمعه شهر قرچک در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: امروز دشمنان قسم خورده نظام آن چنان روی برخی موضوعات همچون دانشگاه و مدارس متمرکز شده و موج رسانه‌ای ایجاد می‌کنند تا بتوانند با ایجاد یک جریان غیر واقعی، برخی از مردم ساده لوح را با خود همراه کنند.

حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی افزود: امروز زمان بصیرت و آگاهی است، باید دید آن عده ای از افراد که به هر دلیلی فریب دشمن را خورده و از راه حق جدا شدند به کجا رسیده‌اند و در مقابل آنانی که پای ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی ایستادگی کردند به چه درجه و مقامی دست یافته‌اند تا بتوانیم در غبار فتنه راه را تشخیص دهیم.

خطیب جمعه قرچک تاکید کرد: آنانی که با انقلاب ماندند و همچون شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید حججی، شهید باقی، شهید باکری، شهید چمران و شهدای گران قدر و گران سنگ دوران انقلاب شکوهمند اسلامی پای ارزش های انقلابی خود ایستادگی کردند عزتمند شدند و به عزت رسیدند.

امام جمعه ورامین : راهپیمایی ۱۳ آبان توطئه دشمن را خنثی کرد

امام جمعه موقت شهرستان ورامین گفت: حماسه حضور پرشور مردم به ویژه نسل جوان در راهپیمایی ۱۳ آبان، توطئه دشمنان قسم خورده نظام در منحرف کردن جوانان از ارزش‌های انقلاب را خنثی کرد.

حجت الاسلام حسین قدوسی نژاد نیز با تقدیر از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان اظهار داشت: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار در مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی، این بار جوانان و نسل آینده ساز کشور را هدف قرار داده است غافل از این که بصیرت و اگاهی دانش‌آموزان از فتنه دشمن، این توطئه را نیز همچون گذشته خنثی می‌ کند.

وی افزود: دانش‌آموزان و نسل جوان کشورمان از آگاهی کامل نسبت به توطئه دشمنان برخوردارند و این امر، رسالت معلمان در تعلیم و تربیت این نسل جوان اگاه را سنگین‌تر از قبل کرده است.

امام جمعه پردیس: تلاش دشمنان برای شعله ور کردن اغتشاشات ناکام ماند

امام جمعه شهر پردیس گفت: شهید آرمان علی‌وردی، شهیدی در تراز جوان مومن و انقلابی که دشمن را حسرت به دل گذاشت و شهید حججی اغتشاشات است که شهادت مظلومانه وی به دست داعشی ها برای مرم ایران موج آفرینی کرد.

حجت الاسلام سید حسین حسینی امروز در جمع نماز گزاران، اظهارداشت: حادثه بسیار غم‌انگیز شهادت مظلومانه و غریبانه طلبه بسیجی، شهید آرمان علی‌وردی دل‌های مردم خداجوی میهن عزیزمان را جریحه‌دار کرد.

وی با بیان اینکه ۱۳ آبان تجسم شرارت‌های آمریکای ضعیف و صف‌آرائی دانش آموزان بصیر و انقلابی است، خاطرنشان کرد: سیزده آبان به‌دلیل پوشش سه مقطع خاص و سه حادثه مهم تاریخی در حماسه استکبارستیزی ملت با بصیرت ایران اسلامی در سال‌های ۴۳، ۵۷ و ۵۸ از اهمیت و حساسیت ویژه‌ای برخوردار است.

امام جمعه رباط کریم : ۱۳ آبان نماد استکبار ستیزی است

امام جمعه شهر رباط‌کریم گفت: ۱۳ آبان نماد استکبار ستیزی دانش آموزان و دانشجویان است و آنها با تسخیر لانه جاسوسی جنایت‌های آمریکا را به مردم افشا کردند.

حجت الاسلام علی ترابی اظهار داشت : امروز دشمن اصلی و شماره یک ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی آمریکا است.

وی افزود :دشمنان هیچ وقت بیکار نمی نشینند وهر روز که می گذرد بر عداوت و دشمنی آمریکا نسبت به ملت ایران افزوده می شود.

خطیب جمعه رباط‌کریم خاطرنشان کرد :در طول ۴۳ سال گذشته دولتمردان متکبر و جانی آمریکا حتی لحظه ای از دشمن و کینه توزی و توطئه علیه ملت ایران دست برنداشته اند و هر آنچه می توانستند برای ضربه زدن به ملت ایران انجام می دهند که هرگز در برابر سیل عظیم جمعیت استکبار ستیز نتوانسته اند.

۱۳ آبان یادآور حادثه مهم و تأثیرگذار در تاریخ انقلاب اسلامی است

امام جمعه شهر گلستان : ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی را گرامی داشت یادآور حوادث مهم و تأثیرگذار در تاریخ است.

 حجت الاسلام والمسلمین نورپور امام جمعه گلستان در آیین راهپیمایی ۱۳ آبان و روز دانش آموز ضمن تسلیت سالروز وفات کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س)، گفت: آیین راهپیمایی ۱۳ آبان هرچه بهتر از سالهای دیگر برگزار شد و این امر مهم نشان دهنده همدلی و وحدت ملت ایران است

وی به اهمیت پیروی از راه معصومین اشاره کردو افزود: حضرت معصومه (س) ثابت کرده که دختران عزیز با تدیّن، تقوی، عبادت، ولایت مداری و بصیرت می توانند ولی خدا شوند و ادامه دهنده راه معصومین باشند.

حجت الاسلام نور پوردر ادامه، ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی را گرامی دانست و یادآور شد: ۱۳ آبان یادآور سه حادثه مهم و تأثیرگذار در تاریخ انقلاب اسلامی است؛ تبعید امام خمینی به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، شهادت جمعی از دانش آموزان توسط مزدوران پهلوی در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ۱۳ آبان ۵۸ که وجه مشترک هر سه حادثه استکبار ستیزی است.

امام جمعه لواسانات: هر کشوری آمریکا به آن ورود کرده وضعیت مردم بدتر شده است

 امام جمعه لواسانات با گرامیداشت روز استکبار ستیزی تاکید کرد: هرکجا پای آمریکایی ها به آن کشور باز شده تجربه ثابت کرده است وضعیت آن کشور بدتر می شود.

 حجت الاسلام علی‌اکبر ایمانی در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه لواسانات افزود: عدم همراهی عموم مردم با اغتشاشگران اخیر علتهایی دارد ، اول گوش به فرمان رهبری بودن مردم است . عده‌ای نه تنها رهبر معظم انقلاب را رهبر سیاسی  بلکه رهبر دینی دانسته و مقلد ایشان هستند و حرف‌شان را حجت شرعی می‌دانند. ما معتقد هستیم امام خامنه‌ای (مدظله العالی) بعنوان ولی فقیه زمان هستند و اگر به فرمایشات ایشان عمل نکنیم، روز قیامت مورد بازخواست قرار می‌گیریم.

امام جمعه لواسانات گفت: عامل بعدی این است که هرکجا پای آمریکایی باز شده است؛ از افغانستان تا سوریه گرفته آن‌جا را گلستان نمی‌کند. تجربه ثابت کرده است وقتی بیگانه به کشور وارد شود وضع را بدتر خواهد کرد، همانطور که روزگاری ۶۰ هزار آمریکایی در ایران زیست داشتند و علاوه بر حقوق حق توحش می‌گرفتند چراکه معتقد بودند در بین ملت وحشی زندگی می‌کنند!

حجت الاسلام ایمانی بیان داشت: عدم همکاری مردم با فتنه اخیر نیز می‌توانیم اشاره کنیم که مردم هنوز به اصلاح امید دارند؛ با انتخاب آیت الله رئیسی به عنوان رئیس جمهور، امید  به مردم بازگشت و معتقد هستند می‌شود کشور را از این وضعیت نجات داد./ایرنا 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما