plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۲
کد مطلب : ۲۷۹۹۰

اعلام پیروزی نتانیاهو در پایان شمارش آرای انتخابات رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب رسما اعلام کرد که شمارش آرای بیست و پنجمین انتخابات کنست (پارلمان) این رژیم پایان یافت و ائتلاف لیکود به ریاست "بنیامین نتانیاهو" ۶۴ کرسی به دست آورد. یائیر لاپید با قبول شکست، به نتانیاهو تبریک گفت.
اعلام پیروزی نتانیاهو در پایان شمارش آرای انتخابات رژیم صهیونیستی
به گزارش ایصال نیوز، براساس اعلام رادیو ارتش رژیم صهیونیستی، حزب راستگرای لیکود به ریاست نتانیاهو نتانیاهو ۳۲ کرسی، حزب آینده به رهبری یائیر لاپید نخست وزیر کنونی ۲۴ کرسی، حزب صهیونیسم دینی به رهبری اسموتریچ ۱۴ کرسی به دست آوردند.

براساس این گزارش، اردوگاه دولت به رهبری "بنی گانتس" ۱۲ کرسی، حزب شاس به رهبری درعی ۱۱ کرسی، یهودیت توراتی به رهبری گافنی ۷ کرسی، "اسرائیل خانه ما" به رهبری آویگدور لیبرمن؛ وزیر جنگ اسبق دولت نتانیاهو ۶ کرسی کسب کردند.

در این انتخابات، نتانیاهو ریاست حزب لیکود و نماینده ائتلاف احزاب راست و تندرو یهودی را عهده دار بود و پیروزی حزب لیکود و احزاب ائتلافی را رقم زد.

این نتایج در پایان شمارش آرا به دست آمده است و یاییر لاپید نخست وزیر کنونی رژیم صهیونیستی نیز شکست را پذیرفت و پیروزی نتانیاهو را تبریک گفته است. حزب لاپید نتوانست بیشتر از ۲۴ کرسی کسب کند.

این گزارش می افزاید: حزب رعم به رهبری منصور عباس و حزب "حداش تاعل" به رهبری طیبی و عوده هر کدام ۵ کرسی در این انتخابات به دست آوردند. حزب کارگر تنها توانست ۴ کرسی کسب کند و حزب میرتس نیز از کسب حد نصاب برای ورود به کنست بازماند.

بدین ترتیب، ائتلاف نتانیاهو در مجموع موفق به کسب ۶۴ کرسی از مجموع ۱۲۰ کرسی پارلمان رژیم صهیونیستیشد و کابینه ائتلافی آینده را تشکیل خواهد داد.

رژیم صهیونیستی روز سه شنبه، پنجمین انتخابات چهار سال گذشته را برگزار کرد. مقامات این رژیم درباره خطر فروپاشی درونی به خاطر گسست داخلی و اختلافات بین یهودیان ارتدکس و جریان های سکولار و صهیونیست هشدار داده اند.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما