plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۹
کد مطلب : ۲۷۸۹۰
جذب مخاطب پس از اجرای دو هفته ای طرح بلیط نیم بها

نتیجه مثبت نیم بها شدن بلیط سینماها در رونق بازار سینمای کشور

بسیاری از سینمادارها فقط یک هفته پای‌بند اجرای طرح بودند
با پایان یافتن زمان دو هفته بلیت نیم‌بها در سینماهای کشور، مشخص شد که این طرح، ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان عایدی برای سینمای ایران داشته است.
نتیجه مثبت نیم بها شدن بلیط سینماها در رونق بازار سینمای کشور
به گزارش ایصال نیوز، از پنجشنبه؛ ۲۱ مهرماه، سینماهای سراسر کشور به مدت ۲ هفته بلیت خود را به صورت نیم‌بها عرضه کردند که در نتیجه این روند، ۳۶۲ هزار نفر به سینما رفتند که برای این تعداد مخاطب، ۲۳ هزار و ۳۰۰ سانس تدارک دیده شد. گردش مالی سینماهای نیز طی این ۲ هفته، ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود.

در این مدت، پسر دلفینی با ۱۱۲ هزار مخاطب، پرمخاطب‌ترین و پر فروش‌ترین فیلم سینمای ایران بود. انفرادی با ۸۰ هزار مخاطب، ابلق با ۴۲ هزار، دوزیست با ۴۱ هزار، تی‌تی با ۲۱ هزار و علف‌زار با ۱۷ هزار نفر، پرمخاطب‌ترین فیلم‌های سینمای ایران طی این دو هفته بلیت نیم‌بها بودند.

البته باید به این نکته مهم اشاره شود که این طرح، به درستی به انجام نرسید چرا که بسیاری از سینماها، تنها طی هفته اول، به این طرح وفادار ماندند و در هفته دوم، بسیاری از سینماهای کشور، از انجام این کار سر باز زدند و بلیت خود را به صورت تمام‌بها عرضه کردند.

صاحبان این سینماها اعتقاد داشتند که طرح بلیت نیم‌بها نتوانسته مردم را به سینماها بکشاند و تنها اکران فیلم جدید با اولویت کمدی است که می‌تواند سینماها را از این وضع نجات دهد.

البته که این ادعا، به درستی مطرح شده است. ناوگان سینمایی کشور هم‌اکنون، مشتمل بر فیلم‌هایی کهنه است که چندین ماه در حال نمایش هستند. در گام نخست می‌بایست فیلم‌های پرمخاطب به روی پرده بروند و در مرحله بعد، اهرم‌های کمکی چون بلیت‌ نیم‌بها، راهکار تضمین‌کننده‌ای است که به افزایش میزان مخاطب خواهد انجامید.

تحقق این مهم در نتیجه وضعیت فعلی جامعه، کمی سخت بود چرا که کمتر تهیه‌کننده، پخش‌کننده و سرمایه‌گذاری حاضر می‌شود که فیلم خود را به روی پرده بفرستد. البته که قفل این رکود از این هفته و با اکران ۳ فیلم جدید خواهد شکست. فیلم‌هایی که اگرچه فاکتورهای استقبال گسترده مردمی را به خود نمی‌بینند اما در امیدوار کردن صاحبان آثار پرمخاطب برای نزدیک شدن به پرده، بسیار مناسب است./ایر نا 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما