plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵
کد مطلب : ۲۷۸۶۹

ایلان ماسک: پرنده آزاد شد؛ اخراج مدیرعامل توییتر

با نهایی شدن مالکیت ایلان ماسک بر توییتر، ماسک در توییتی نوشت: پرنده از قفس آزاد شد. ماسک در اولین گام برکناری مدیران ارشد و مدیرعامل این شرکت را رقم زد.
ایلان ماسک: پرنده آزاد شد؛ اخراج مدیرعامل توییتر
به گزارش ایصال نیوز، شامگاه پنجشنبه، ایلان ماسک از نهایی شدن معامله ۴۴ میلیارد دلاری شبکه اجتماعی توییتر خبر داد و با انتشار پیامی کوتاه در صفحه رسمی خود در توییتر نوشت: «پرنده آزاد شد.»

روند انجام این معامله از ۶ ماه پیش و ارائه پیشنهاد خرید از سوی ثروتمندترین فرد جهان و مالک شرکت‌های خودروسازی تسلا و فضایی اسپیس‌ایکس آغاز شد.

ماسک ساعاتی پیش از اعلام نهایی شدن معامله توییتر گفته بود که توییتر را با هدف خدمت به بشریت از طریق فراهم کردن فضایی برای ابرازنظر آزادانه خریداری می‌کند.

در همین حال، رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داد ایلان ماسک، پاراگ آگراوال، مدیر عامل توییتر، را به همراه مدیر ارشد مالی و مدیر ارشد حقوقی و سیاست‌گذاری توییتر برکنار کرد.

از سوی دیگر، نیوزویک گزارش داد در پی نهایی شدن مالکیت ایلان ماسک بر توییتر، طرفداران دونالد ترامپ در شبکه‌های اجتماعی از اقدام ماسک در اخراج مدیران ارشد توییتر، از جمله ویجایا گده، مدیر ارشد حقوقی و سیاست‌گذاری توییتر، که ترامپ را از این شبکه منع کرده بود، به طور گسترده‌ای استقبال کرده‌اند.

 ماسک حدود سه ماه پیش با طرح این ادعا که شرکت توییتر او و دیگر سرمایه گذاران را در خصوص شمار حساب‌های کاربری جعلی و ربات‌ها در میان بیش از ۲۳۰ میلیون کاربر این پلتفرم فعال در عرصه رسانه‌های اجتماعی گمراه کرده است، از خرید آن انصراف داد. ادعایی که او و توییتر را وارد مجادله‌ای حقوقی کرد.

وکلای طرفین با فرستادن احضاریه‌های مختلف و درخواست قرارهای گوناگون دادگاه مبنی بر ارائه مدارک، نبرد حقوقی سنگینی به راه انداخته‌ بودند ولی بنا به گفته آقای ماسک این معامله تا پیش از پایان مهلت دادگاه (امروز جمعه ۲۸ اکتبر) برای حل و فصل اختلاف‌ها انجام شد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما