plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸
کد مطلب : ۲۷۸۴۸

وزیر دارایی ترکیه از رشد 7.6 درصدی اقتصاد این کشور در نیمه اول سال جاری میلادی خبر داد

وزیر خزانه‌داری و دارایی ترکیه اعلام کرد که اقتصاد این کشور در نیمه اول امسال، 7.5 درصد رشد داشته است.
وزیر دارایی ترکیه از رشد 7.6 درصدی اقتصاد این کشور در نیمه اول سال جاری میلادی خبر داد
به گزارش ایصال نیوز، نورالدین نباتی، وزیر خزانه‌داری و دارایی ترکیه طی سخنانی در ششمین کنفرانس ابتکار سرمایه‌گذاری آینده در ریاض اعلام کرد که اقتصاد ترکیه طی نیمه اول امسال 7.5 درصد رشد داشته است.

نباتی اظهار داشت: «طی 20 سال گذشته در موقعیتی قرار گرفت که به مبلغ حدود 250 میلیارد دلار سرمایه‌گذار خارجی جذب کرد. تعداد شرکت‌های دارای سرمایه‌گذاری خارجی در ترکیه در سال 2002 در سطح 5000 بود. این تعداد در سال 2022 به بیش از 78 هزار رسید».

او در ادامه اضافه کرد:‌ « ترکیه همچنین در شاخص جهانی نوآوری در مقایسه با سال گذشته با 4 پله صعود در 37‘مین رتبه قرار گرفت. در چنین دوره‌ای که شرایط جهانی اقتصادی بسیار دشوار است، خزانه دولت طی امسال 7.5 میلیارد دلار تامین مالی خارجی دریافت کردیم».

وزیر دارایی ترکیه با بیان اینکه حجم تجارت ترکیه با کشورهای آسیای میانه و قفقاز جنوب در سال 2021 حدود 15 میلیارد دلار بوده است، تصریح کرد که در منطقه بیش از 10 هزار شرکت ترکیه‌ای فعالیت می‌کنند.

نباتی ضمن تاکید بر اینکه کل ارزش پروژه‌های پیمانکاران تُرک در آسیای میانه و قفقاز جنوبی بیش از 100 میلیارد دلار است، گفت: موقعیت مرکزی کشورمان که اروپا و آسیا را به هم وصل می‌کند، فرصت‌های گسترده همکاری در روابط با هر دو جغرافیا فراهم می‌کند. معتقدم که از این فرصت‌های استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما