plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
کد مطلب : ۲۷۸۲۴

سرشماری آزمایشی در ۳۱ شهر کشور انجام می‌شود

مدیرکل دفتر نقشه و اطلاعات مکانی مرکز آمار ایران گفت: امسال سرشماری آزمایشی به صورت "ثبتی مبنا" در یک شهر از هر استان انجام می‌شود.
سرشماری آزمایشی در ۳۱ شهر کشور انجام می‌شود
به گزارش ایصال نیوز، بهنام نصوحی دهنوی روز چهارشنبه در آیین بزرگداشت هفته آمار و برنامه‌ریزی در بجنورد اظهارداشت: در فرآیند نوین نظام آماری، سرشماری به صورت "ثبتی مبنایی" انجام و آماربرداری در سال ۱۴۰۵ به این روش اجرا می شود.

وی تصریح کرد: ادارات دستگاه های مختلف، داده ها و بانک اطلاعاتی زیادی دارند که این اطلاعات باید منسجم، ذخیره سازی و با مرکز ملی آمار ایران به اشتراک گذاشته شود.

مدیرکل دفتر اطلاعات مکانی مرکز آمار ایران افزود: پردازش داده ها در مرکز آمار انجام و سپس نتایج آن منتشر می شود.

وی اضافه کرد: سال گذشته سرشماری عشایر کوچنده کشور انجام و در این اقدام با همکاری دستگاه های متولی، داده ها برداشت شد و مورد پردازش قرار گرفت.

مدیرکل دفتر نقشه و اطلاعات مکانی مرکز آمار ایران خاطرنشان کرد: پارسال طرح سرشماری آزمایشی ثبتی در پنج استان اصفهان، آذربایجان غربی، خراسان شمالی، خوزستان و همدان اجرا شد.

آمارگیری و سرشماری "ثبتی مبنا" یکی از مهم ‌ترین اهداف چشم انداز برنامه ملی آمار است، علی رغم این که سرشماری به شیوه اینترنتی در آخرین سرشماری ایران که سال ۱۳۹۵ اجرا شد، ‌رکورد جهانی سرشماری اینترنتی را دارا بود و با این وصف این سرشماری هم به شیوه خود اظهاری بود و نه به شیوه ثبتی مبنا و با این چشم انداز، ‌هدف، ثبتی مبنا کردن سرشماری آتی است./ا یرنا 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما