plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۵
کد مطلب : ۲۷۷۵۱
با کسب ۴ طلا و یک نقره در مصافی دشوار

ایران در مسابقات کشتی آزاد امیدهای جهان نایب قهرمان شد

گرجستان با ۱۴۱ امتیاز بعنوان قهرمانی دست یافت
تیم ملی کشتی آزاد امید ایران با هدایت پژمان درستکار با کسب ۴ مدال طلا و یک نقره پس از گرجستان بر سکوی نایب قهرمانی رقابت های جهانی زیر ۲۳ سال در اسپانیا ایستاد.
ایران در مسابقات کشتی آزاد امیدهای جهان نایب قهرمان شد
به گزارش ایصال نیوز، رقابت های کشتی آزاد زیر ۲۳ سال جهان روزهای ۲۹ مهر لغایت اول آبان ماه در شهر پونت ودرا کشور اسپانیا برگزار شد و شامگاه یکشنبه در پایان این مسابقات، تیم ملی امید ایران توسط محمدصادق فیروزپور در وزن ۷۴ کیلوگرم، امیرحسین فیروزپور در وزن ۹۲ کیلوگرم، امیرعلی آذرپیرا در وزن ۹۷ کیلوگرم، امیررضا معصومی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال طلا و امیرمحمد یزدانی در وزن ۷۰ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

در آخرین مبارزه رقابت های کشتی آزاد زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در اسپانیا، امیررضا معصومی سنگین وزن با آتیه ایران و دارنده مدال طلای نوجوانان جهان ۲۰۲۱، در فینال وزن ۱۲۵ کیلوگرم برابر سولومون ماناشویلی قهرمان زیر 23 سال اروپا از گرجستان به روی تشک رفت و در مدت زمان ۳ دقیقه و ۳۸ ثانیه با نتیجه ۱۳ بر ۲ به برتری رسید و چهارمین و آخرین مدال طلای ایران در این رقابت ها را بر گردن آویخت.

معصومی پیش از این در دور مقدماتی این وزن که روز گذشته شنبه برگزار شد، در دور اول 11 بر صفر آدیل میسیرجی از ترکیه را مغلوب کرد، سپس 10 بر صفر میلان کورسوگ از مجارستان را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

وی در این مرحله نیز برابر علیشیر یرگالی دارنده مدال نقره آسیا از قزاقستان با نتیجه 6 بر 3 به برتری رسید و راهی فینال شد.

پیش از این محمدصادق فیروزپور در ۷۴، امیرحسین فیروزپور در ۹۲، امیرعلی آذرپیرا در ۹۷ کیلوگرم به مدال طلا رسیدند و امیرمحمد یزدانی نیز در وزن ۷۰ کیلوگرم به مدال نقره رسید.

به این ترتیب تیم ملی کشتی آزاد امید ایران با هدایت پژمان درستکار با کسب ۴ مدال طلا و یک نقره پس از گرجستان بر سکوی نایب قهرمانی رقابت های جهانی زیر ۲۳ سال در اسپانیا ایستاد.

در رده بندی تیمی گرجستان با ۱۴۱ امتیاز بعنوان قهرمانی دست یافت، ایران با ۱۳۴ امتیاز نایب قهرمان شد و آمریکا با ۱۱۲ امتیاز سوم شد.

احمد محمدنژاد جوان در ۵۷، آرمین حبیب زاده در ۶۱ و کیان محمود جانلو در ۶۵ کیلوگرم نیز از دور رقابت ها کنار رفتند. محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم به سر وزن نرسید و سجاد غلامی نیز پس از شکست مقابل آمریکا به دلیل تزریق سرم در سالن، از مسابقات کنار گذاشته شد.

عصیانیت شدید دبیر از یک ملی‌پوش؛ ۲ سال محرومش می‌کنم!

علیرضا دبیر در مراسم تجلیل از مدال آوران بلگراد اظهار داشت: من نمی خواستم صحبت کنم به دلیل گافی که کشتی گیر امید ایران سجاد غلامی داده است عصبانی هستم. چرا که او با گافی که داده است قهرمانی را از ایران گرفت. این کشتی گیر بار اولش نیست و ممکن است فدراسیون جهانی او را محروم کند. اگر فدراسیون محروم نکند دو سال این کشتی گیر را محروم می‌کنم.

وی افزود: ما هیچ سالی چنین تیمی نداشتیم از سال ۲۰۱۲ به بعد نداشتیم تیم ملی کشتی آزاد امید کشورمان ۷ مدال کسب کرده است. سال ۹۸ که فدراسیون را تحویل گرفتم کشتی آزاد ایران در رتبه ۱۱ قرار داشت و امروز در این جایگاه قرار دارد. امروز گافی که کشتی‌گیر کرجی داده، اصلا قابل بخشش نیست چرا که امروز به دروغ رفته و به کادر پزشکی در مسابقات گفته درستکار و کاوه گفته اند باید سرم بزنم. این چندمین بار است که این کشتی گیر گاف می‌دهد و من با کسی تعارف ندارم و ۲ سال بدون شک او را محروم خواهم کرد.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما