plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹
کد مطلب : ۲۷۷۲۰

رایزنی‌ عربستان و چین درباره وضعیت بازار جهانی نفت

وزیر انرژی عربستان سعودی پس از تصمیم جدید اوپک پلاس درخصوص کاهش تولید نفت و تاثیر آن بر بازار جهانی نفت، با همتای چینی خود تماس گرفت و خواستار همکاری بیشتر با این کشور شد.
رایزنی‌ عربستان و چین درباره وضعیت بازار جهانی نفت
به گزارش ایصال نیوز، عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی در تماسی با ژانگ جیان هوا، از مقامات وزارت انرژی چین تاکید کرد که ریاض و پکن باید در زمینه نفت و گاز همکاری‌های خود را افزایش دهند.

بر اساس این گزارش، در این گفتگوی تصویری دو طرف بر لزوم تقویت روابط میان این دو کشور که از بزرگترین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان نفت در جهان هستند، تاکید ورزیدند. همچنین وزیر انرژی عربستان تاکید کرد ریاض همواره شریک قابل اعتماد چین در زمینه انرژی خواهد بود.

دو طرف همچنین توافق کردند در چارچوب توافقنامه همکاری دوجانبه در زمینه استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای با یکدیگر همکاری کنند. مقامات انرژی ریاض و پکن بر اهمیت تقویت همکاری‌ها در زمینه برق، انرژی‌های تجدیدپذیر و هیدروژن پاک تاکید ورزیدند.

چندی پیش اوپک پلاس به عنوان نهادی که تعداد زیادی از تولیدکنندگان نفت مانند عربستان، روسیه، امارات و… در آن عضو هستند تصمیم گرفت به دلیل کاهش بهای نفت، تولید خود را دو میلیون بشکه در روز کاهش دهد. در همین راستا کشورهای اروپایی و آمریکا به شدت به این تصمیم اعتراض کردند.

اروپا به دلیل تحریم‌هایی که بعد از درگیری در اوکراین علیه روسیه اعمال کرد اکنون با بحران انرژی روبروست و براساس گفته‌ی مقامات اتحادیه اروپا با این قاره امسال زمستان سختی را سپری خواهد کرد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما