plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴
کد مطلب : ۲۷۶۶
شیخ تمیم وارد آمریکا شد

دیدارها و رایزنی های امیر قطر در واشنگتن

ترامپ در ضیافت شام خطاب به امیر قطر: شما هم پیمان بزرگی برای ما هستید
ترامپ در ادامه خطاب به آل ثانی گفت: مطمئنم همه چیز خوب خواهد بود، چرا که شما همپیمان بزرگی برای ما هستید و به ما در ایجاد زیرساخت‌ها و فرودگاه نظامی کمک کردید، ما از شما متشکر هستیم. امیر قطر نیز درباره سفر خود به آمریکا خطاب به حاضران گفت: این سفر در راستای تقویت ارزش‌های مشترک دو کشور انجام شده است، ما امشب اینجا هستیم تا همکاری‌های جدی اقتصادی خود را جشن بگیریم.
دیدارها و رایزنی های امیر قطر در واشنگتن
به گزارش ایصال نیوز به نقل از الجزیرة قطر، شب گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مراسم ضیافت شامی که به افتخار امیر قطر توسط «استیون منوچن» وزیر خزانه داری آمریکا ترتیب داده بود، ضمن ابراز امیدواری نسبت به گفت‌وگوها با امیر قطر گفت: فردا دیدار خوبی انجام خواهد شد. ما به دنبال دیدار گسترده‌ای با نمایندگان قطر هستیم تا با آنها درباره مسائل مختلفی از جمله امور دفاعی، تجارت و اقتصاد گفت‌وگو کنیم.
رییس جمهور آمریکا در ادامه ضمن تقدیر از دوستی و همکاری‌های قطر تاکید کرد: مذاکرات دو طرف مثبت خواهد بود. ترامپ در ادامه خطاب به آل ثانی گفت: مطمئنم همه چیز خوب خواهد بود، چرا که شما همپیمان بزرگی برای ما هستید و به ما در ایجاد زیرساخت‌ها و فرودگاه نظامی کمک کردید، ما از شما متشکر هستیم.
امیر قطر نیز درباره سفر خود به آمریکا خطاب به حاضران گفت: این سفر در راستای تقویت ارزش‌های مشترک دو کشور انجام شده است، ما امشب اینجا هستیم تا همکاری‌های جدی اقتصادی خود را جشن بگیریم. مردم دو کشور در پایبندی به مساله سرمایه گذاری انسانی همسو هستند و به منظور ایجاد اقتصادهایی متکی بر آموزش و ایجاد فرصت برای همه تلاش می‌کنند.
امیر قطر در سفر دو روزه به آمریکا، امروز با دونالد ترامپ دیدار اختصاصی مهمی خواهد داشت و در ادامه همچنین با شماری از مقامات آمریکایی دیدارهایی برنامه ریزی شده خواهد داشت.
شیخ تمیم آل ثانی امیر قطر در دیدار با «مارک اسپر» جانشین وزیر دفاع آمریکا در پنتاگون اظهار کرد: منطقه شرایط سختی را پشت سر می‌گذارد و اختلاف‌نظرهایی در منطقه وجود دارد، اما فکر می‌کنم که با همکاری کنار یکدیگر می‌توانیم راه‌های مناسبی برای کاهش تنشی که منطقه را در بر گرفته، بیابیم.
آل ثانی تاکید کرد: قطر به همکاری‌های خود با آمریکا برای کاهش تنش‌ها در منطقه ادامه خواهد داد.
مارک اسپر نیز در این دیدار به اهمیت پایگاه العدید اشاره کرده و آن را پایگاهی استراتژیک و حساس خواند و از تلاشها و حمایتهای امیر قطر  در این خصوص و در زمیته افزایش امنیت و کاهش تنش در منطقه تشکر کرد.
گفتنی است، ویلیام گرانت، کاردار سفارت آمریکا در دوحه قبلا سفر آل ثانی به آمریکا را بسیار با اهمیت خواند و گفت: مشورت ها و رایزنی‌های دو طرف موضوعات مهم و از جمله مرتبط با پرونده ایران و محاصره قطر را در بر خواهد گرفت.
انتهای پیام/*
 
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما