plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰
کد مطلب : ۲۷۶۵۰

۱۸۵ بانوی ورزشکار اصفهانی عضو تیم‌های ملی هستند

سرپرست هماهنگی امور ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان اصفهان گفت: در ۶ ماه نخست امسال بالغ بر ۱۸۵ نفر از بانوان ورزشکار اصفهانی در تیم‌های ملی در رشته‌ها و رده‌های مختلف سنی عضویت داشته‌اند و از ۴۹ هیات ورزشی در استان اصفهان چهار رییس از بانوان هستند.
۱۸۵ بانوی ورزشکار اصفهانی عضو تیم‌های ملی هستند
به گزارش ایصال نیوز، زهره مردانی در گفت و گویی با اشاره به اینکه ظرفیت ورزش بانوان در این استان بالاست، افزود: در این مدت همچنین ۲۱۰ ورزشکار به اردوهای تیم‌های ملی دعوت شدند.

وی اضافه کرد: در سه ماه اخیر ۱۱ نفر به‌عنوان نماینده، بازیکن، داور و پزشکیار به مسابقات کشورهای اسلامی اعزام شدند که با کسب مدال های رنگارنگ همراه بود.

سرپرست هماهنگی امور ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان اصفهان با اشاره به میزبانی‌های استان اصفهان از رویدادهای ورزشی ادامه داد: ۱۵ میزبانی لیگ کشوری، ۲۵ میزبانی قهرمانی کشور، بیش از ۱۶ میزبانی منطقه‌ای، هفت مورد برپایی اردوی تیم ملی و برگزاری ۲ رویداد بین المللی و آسیایی در این مدت ثبت شد.

مردانی با بیان اینکه زنان قادرند به‌عنوان مدیران و مسوولان ورزشی فعالیت کنند، اظهارداشت: از ۴۹ هیات ورزشی در استان، چهار رییس از بانوان هستند.

وی خاطرنشان کرد: ورزش بانوان اکنون ۶۶۸ هیات فعال در شهرستان‌ها نیز دارد که در صورت حمایت و سرمایه گذاری می‌توانیم شاهد رونق هرچه بیشتر این رشته‌ها در آن نواحی باشیم.

استان اصفهان حدود ۳۷۵ هزار ورزشکار سازمان یافته دارد و یک هزار و ۷۰۰ باشگاه در این استان فعالیت می‌کنند. حدود ۵۰ درصد ورزشکاران زیر پوشش در استان بانوان هستند و در شماری از شهرستان‌ها تعداد بانوان ورزشکار سازمان یافته بیش از مردان است./ایرنا 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما