plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳
کد مطلب : ۲۷۵۷۷
در آیین بهره برداری از طرح های مرتبط با حمل و نقل شهری

چمران: سامانه حمل و نقل عمومی شهر تهران به هشت هزار اتوبوس نیاز دارد

تا کنون ۵۵۰ دستگاه اتوبوس، نوسازی و به ناوگان اضافه شده است
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بر اساس طرح جامع ترافیک باید ۸ هزار دستگاه‌ اتوبوس در تهران داشته باشیم، تصریح کرد: باید با کار و تلاش شهرداری و مشارکت دولت بتوانیم در این حوزه عملکرد خوبی داشته باشیم. توقفی که مدتی در نوسازی و بازسازی ناوگان حمل ونقل عمومی وجود داشته فرسودگی ناوگان را موجب شده و برای بازسازی نیز قطعات را با قطعات نو جایگزین نمی‌کردند، بلکه قطعات را از دستگاهی جدا و برای یک دستگاه دیگر استفاده می‌کردند.
چمران: سامانه حمل و نقل عمومی شهر تهران به هشت هزار اتوبوس نیاز دارد
به گزارش ایصال نیوز، صبح امروز (شنبه) آیین بهره برداری از ۲۰۰ دستگاه اتوبوس، ورود دوهزارمین تاکسی جایگزین در طرح نوسازی ناوگان فرسوده سال ۱۴۰۱ به سامانه حمل و نقل عمومی و ۶۲ دستگاه مینی بوس با حضور مهدی چمران رئیس شورا، پرویز سروری نائب رئیس شورا، مهدی بابایی عضو شورا، زاکانی شهردار تهران، جمالی نژاد معاون عمران و حمل نقل وزارت کشور، بهرامی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری،  نکاحی مدیر عامل اتوبوس رانی ،اسماعیل بیگی مدیر عامل تاکسیرانی و نامی مدیر عامل مترو شهرداری تهران برگزار شد.

رئیس شورای شهر تهران در فراز ابتدایی سخنان خود با تبریک میلاد مسعود پیامبر گرانقدر اسلام محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت: امروز در تحویل وسائل حمل‌ونقل عمومی در شهر تهران وزارت کشور نقش خوبی را ایفا کرده است که باید این کمک ها مداوم و ادامه دار باشد تا بتوانیم مشکل حمل و نقل عمومي را به یک سامان خوبی برسانیم.

وی در ادامه اظهار داشت: این کمک ها از طرف دولت بسیار ارزشمند است اما واقعیت امر این است که  برای حمل‌ونقل عمومی،  شهر تهران به ۸ هزار اتوبوس نیاز داریم که باید با کار و تلاش شهرداری و مشارکت دولت بتوانیم در این حوزه عملکرد خوبی داشته باشیم.

رییس شورای شهر اظافه کرد: البته ۲۰۰ دستگاهی که وارد ناوگان می‌شود در مقایسه با نیازمندی ما بر اساس طرح جامع ترافیک که باید ۸ هزار دستگاه‌ اتوبوس در تهران داشته باشیم، کم است اما باید توجه کنیم که در ابتدای این دوره حدود ۱۸۰۰ دستگاه اتوبوس به ما تحویل شد.

وی با اشاره به اینکه تا کنون۵۵۰ دستگاه اتوبوس نوسازی و به ناوگان اضافه شده است  اظهار داشت: توقفی که مدتی در نوسازی و بازسازی ناوگان حمل ونقل عمومی وجود داشته فرسودگی ناوگان را موجب شده و برای بازسازی نیز قطعات را با قطعات نو جایگزین نمی‌کردند، بلکه قطعات را از دستگاهی جدا و برای یک دستگاه دیگر استفاده می‌کردند.

چمران در خصوص عقب افتادگی حمل ونقل عمومی که انجام شده افزود: در گذشته برای حمل ونقل اعتبارت خوبی مصوب نکرده بودند که باید مسئولان شهری با  کمک های دولت معضلات حمل نقل عموی شهر تهران را به نحو احسن مرتفع سازند لذا هر چه قدر ما بتوانیم وسائل نقلیه‌ای عمومی را افزایش بدهیم همان قدر مردم ترغیب به استفاده از حمل ونقل عمومی خواهند شد.

وی در پایان با بیان اینکه امیدواریم با هماهنگی شهرداری با دولت و سایر دستگاه ها مشکلات شهر حل شود، اضافه کرد: در گذشته عده ای افتخار کردند که ساختمانی نساختند و این شرایط کنونی را موجب شده و به درآمدهای شهری آسیب رساند و کمبود مسکن نیز مشکلاتی برای شهروندان به وجود آورده است.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما