plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۱
کد مطلب : ۲۷۵۷

علی باباجان، از پایه‌گذاران حزب عدالت و توسعه ترکیه استعفا کرد

علی باباجان، از پایه‌گذاران حزب عدالت و توسعه ترکیه به دلیل "اختلافات عمیق"‌اش با مسیر حرکت حزب، کناره‌گیری خود را از عدالت و توسعه اعلام کرد. علی باباجان که پیشتر به عنوان معاون نخست وزیر سابق ترکیه خدمت کرده، ۱۸ سال قبل یکی از پایه‌گذاران حزب عدالت و توسعه بود و تاکنون سابقه خدمت به عنوان وزیر اقتصاد و وزیر خارجه را داشته است.
علی باباجان، از پایه‌گذاران حزب عدالت و توسعه ترکیه استعفا کرد
به گزارش ایصال نیوز به نقل از ایسنا، علی باباجان، از پایه‌گذاران حزب عدالت و توسعه ترکیه به دلیل "اختلافات عمیق"‌اش با مسیر حرکت حزب، کناره‌گیری خود را از عدالت و توسعه اعلام کرد. علی باباجان که پیشتر به عنوان معاون نخست وزیر سابق ترکیه خدمت کرده، ۱۸ سال قبل یکی از پایه‌گذاران حزب عدالت و توسعه بود و تاکنون سابقه خدمت به عنوان وزیر اقتصاد و وزیر خارجه را داشته است. در روزهای اخیر گمانه‌زنی‌های مطرح شده بود که او به همراه عبدالله گُل رئیس جمهور سابق ترکیه تلاش دارد یک حزب جدید تأسیس کند و از حزب عدالت و توسعه جدا شود.
او در نامه استعفایش نوشت: ترکیه امروز نیاز دارد که تلاش‌های جدیدی برای آینده‌اش شروع کند و من و بسیاری از دوستانم برای چنین تلاشی یک مسئولیت بزرگ و تاریخی احساس می‌کنیم. من معتقدم که راه حل مشکلات پیش روی ما تنها از طریق گسترش طیف نمایندگی برای مردم ما ممکن خواهد بود. وی در ادامه خاطر نشان کرد: این اهمیت زیادی دارد که ما برای آینده کارمان را مستقل و آزاد انجام دهیم.
او همچنین گفت: متأسفانه برای من دیگر مقدور نیست که به کارم به عنوان یکی از اعضای پایه‌گذار حزب عدالت و توسعه ادامه دهم و امروز استعفایم را به مقامات حزب تحویل دادم.
باباجان تاکید کرده است: تحت این شرایط ترکیه به دیدگاه تازه‌ای برای آینده نیاز دارد، به تحلیل‌های صحیح در تمامی عرصه‌ها استراتژی‌های جدید توسعه، طرح‌ها و برنامه‌هایی برای کشور.آغاز تلاش‌هایی تازه برای امروز و آینده ترکیه ضروری است. بسیاری از همکاران و من مسئولیت بزرگ و تاریخی برای انجام این تلاش‌ها احساس می‌کنیم.
گفتنی است، پس از انتخابات مجدد استانبول و شکست اردوغان در این شهر مهم و اکنون برکناری رئیس بانک مرکزی و ادامه روند کاهش ارزش لیر، افت شاخص های اقتصادی و گردشگری ترکیه و استعفای علی باباجان یکی از ارکان حزب اردوغان، اردوغان همچنان با تکانه های جدید روبرو می شود.
انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما