plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۵
کد مطلب : ۲۷۵۶۳

آلمان ذخایر گازی خود برای زمستان را زودتر از زمان مقرر تکمیل کرد

دولت آلمان دیروز جمعه اعلام کرد که ذخایر گازی این کشور در حال حاضر به حد قابل توجهی رسیده و نگرانی‌ هایش برای فصل زمستان مرتفع شده است. از زمان آغاز جنگ اوکراین در هفت ماه پیش، وابستگی آلمان به گاز روسیه از ۵۵ درصد به صفر رسیده است.
آلمان ذخایر گازی خود برای زمستان را زودتر از زمان مقرر تکمیل کرد
به گزارش ایصال نیوز، برلین در حالی از تکمیل ذخایر گازی خود و رسیدن به اهداف خود در پر کردن بیش از ۹۵ درصد ذخایر گازی زودتر از حد انتظار سخن می‌گوید که واردات گاز روسیه از طریق خط لوله نورد استریم به این کشور از ابتدای ماه سپتامبر به کلی قطع شده است.

وزارت اقتصاد آلمان روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ذخایر گازی کشور امروز از مرز ۹۵ درصد فراتر رفته و به ۹۵.۱۴ درصد رسیده است.» بدین ترتیب با توجه به آنچه دولت آلمان اعلام کرده، هدف از پیش تعیین شده این کشور در پُر کردن ۹۵ درصد ذخایر گازی تا اول نوامبر، دو هفته زودتر محقق شده است.

در بیانیه وزارت اقتصاد آلمان به نقل از رابرت هابک، رئیس این وزارتخانه آمده است: «با وجود قطع واردات از طریق نورد استریم ۱ ذخایر گازی سریعتر از حد انتظار پر شده است.»

آلمان پیش از تهاجم نظامی روسیه به اوکراین همانند بسیاری از کشورهای اروپایی وابستگی زیادی به انرژی روسیه داشت و بیش از ۵۵ درصد گاز خود را از این کشور تامین می کرد.

تحویل گاز روسیه از زمان آغاز جنگ اوکراین به میزان قابل توجهی کاهش یافت تا اینکه اوایل سپتامبر به طور کامل متوقف شد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما