plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱
کد مطلب : ۲۷۴۵۷
در همایش روز ملی روستاییان و عشایر

ضرغامی: میز گردشگری کشاورزی در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی راه‌اندازی شده است

۱۰ هزار هنرمند صنایع‌دستی بیمه می‌شوند
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه صنايع دستی، در حقیقت صنايع هویت بنیان است و مصداق عینی اقتصاد مقاومتی است که می‌تواند ما را از وابستگی دور کند، تصریح کرد: به عدد همه افراد می‌توانیم در حوزه صنایع‌دستی شغل ایجاد کنیم، همه بخش‌های دولتی موظف هستند که با این وزارتخانه در این دو حوزه همکاری کنند، میز گردشگری کشاورزی در این وزارتخانه راه‌اندازی شده است.
ضرغامی: میز گردشگری کشاورزی در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی راه‌اندازی شده است
به گزارش ایصال نیوز از میراث آریا، مهندس سید عزت‌الله ضرغامی در همایش روز ملی روستاییان و عشایر که یکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ در محل سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، با اشاره به اجرای برنامه‌های هنری از سوی گروهی از هنرمندان استان کردستان، اظهار کرد: امروز جلسه ما مزین به اقوام مختلف است یکی از اقوام ارزشمند ما کردها هستند که در این مراسم نیز به مناسبت هفته وحدت به اجرای برنامه پرداختند.

مهندس ضرغامی با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت، افزود: البته ما قبل از این که هفته وحدت را بخواهیم خود وحدت را می‌خواهیم. قبل از اینکه مقابله با تجزیه‌طلبی را بخواهیم که البته این آرزو را دشمن به گور خواهد برد، باید ابتدا این را بدانیم که مردم را در داخل نباید تجزیه کنیم. زیبایی واقعی ایران این وحدت کلمه است. زیبایی واقعی این تحمل یکدیگر است. 

رئیس اسبق سازمان صدا و سیما اضافه کرد: در دوران ریاستم در سازمان صدا و سیما شبکه نسیم را وقتی می‌خواستیم افتتاح کنیم پیشنهاد داده شد که این شبکه در مریوان افتتاح شود. واقعا  افتتاحیه دیدنی هم شد و در کنار دریاچه زریوار این افتتاحیه به زیبایی برگزار شد. امنیت مراسم را خود مردم در آنجا تامین کردند. هرجا مردم هستند امنیت نیز وجود دارد. 

او افزود: در مسیر در مسجد نماز خواندیم و در کنار چندنفر از پیرمردهای روستایی به گفت و گو نشستیم یکی از پیرمردها در آنجا جمله‌ای گفت که من در شرایطی که اکنون کشور به وحدت نیاز دارد به یادگار در این جلسه جمله آن پیرمرد را برای شما می‌گویم که به مراتب غنی تر از جمله معروف فیلسوفی است که به اسکندر بیان کرده بود و این پیرمرد به من گفت: ما برای شما دعا می‌کنیم. خدا کمک‌تان کند که به مردم خدمت کنید. این دعا به حدی به من چسبید و برای من شگفت‌آور بود که این پیرمرد روستایی اینقدر بصیرت دارد.

مهندس ضرغامی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد این‌ها را نادیده بگیرید، اظهار کرد: اقوام ما گل‌های سرسبد ما هستند. اقوام ایرانی مایه تشخص ما هستند و این وحدت که در ایران وجود دارد در هیچ جای دنیا هرگز نخواهید دید.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یادآور شد: تصور بر این است که روستاها نقاط دوردست و محروم هستند در حالی که روستاها اصلی‌ترین نقاط مولد در کشور هستند. اگر نگاه ما به روستا این باشد که روستا محل و نقطه مولد در اقتصاد است یک نگاه جلوتر هستیم.

او اضافه کرد: بعد از انقلاب خدمات زیادی به روستاها شده که البته دشمن نمی‌خواهد این ها را ببیند. اما یک ضعف داریم به میزانی که امکانات به روستا بردیم، روی توانمندی و آموزش روستاییان کار نکردیم برای همین شاهد مهاجرت روستاییان بودیم. این البته می‌تواند جبران شود.

مهندس ضرغامی ادامه داد: مزیت اصلی روستاییان دامداری و کشاورزی است اما حوزه گردشگری و صنایع‌دستی دو حوزه‌ای است که در اقتصاد روستا مغفول مانده است حتی در جاهایی که امکان کشاورزی کمتر است حوزه گردشگری می‌تواند به خوبی رشد کند و صنایع‌دستی نیز می‌تواند فعال شود.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه گفت: صنايع دستی، در حقیقت صنايع هویت بنیان است و مصداق عینی اقتصاد مقاومتی است که می‌تواند ما را از وابستگی دور کند. به عدد همه افراد می‌توانیم در حوزه صنایع‌دستی شغل ایجاد کنیم. همه بخش‌های دولتی موظف هستند که با این وزارتخانه در این دو حوزه همکاری کنند. میز گردشگری کشاورزی در این وزارتخانه راه‌اندازی شده است.

او ادامه داد: در حوزه گردشگری عشایر وقتی کوچ می‌کنند زیباترین تصاویر عالم خلق می‌شوند. اکنون گردشگران خارجی برای بازدید از این زیبایی‌ها به ایران می‌آیند و اساسا برای دیدن زیبایی‌های کوچ عشایر به ایران سفر می‌کنند.

مهندس ضرغامی افزود: سیاست دولت سیزدهم حمایت از حوزه گردشگری و صنایع‌دستی است و تسهیلات خوبی نیز به این حوزه اختصاص یافته است که می‌تواند به ایجاد اشتغال کمک کند.

 همه افراد باید این سو استفاده‌ها را افشا کنند تا از تخریب طبیعت جلوگیری شود و جلوی فعالیت افراد سودجو گرفته شود. متاسفانه گاهی اوقات در این مسائل می‌بینیم پای اصحاب قدرت و ثروت در میان است اما حالا و در این دولت نباید اجازه دهیم.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اضافه کرد: در حوزه صنایع‌دستی تسهیلات ارائه می‌کنیم. در سال گذشته تسهیلات بسیار خوبی به فعالان صنایع‌دستی روستایی اختصاص دادیم. بسیاری از آن‌ها از مواد اولیه و حتی دورریز تهیه می‌شود.

در بازدید هفته گذشته آقای رئیسی از موزه ملی ایران عبایی به ایشان اهدا کردیم که محصول صنایع‌دستی است توسط هنرمندان صنایع‌دستی یکی از استان‌های کشور تولید شده است.

او خاطرنشان کرد: از مساعدت هفته گذشته رئیس جمهوری تشکر می‌کنم که با دستور آقای رئیسی قرار شد ۱۰ هزار هنرمند صنایع‌دستی بیمه شوند که اتفاق مبارکی است و می‌تواند باعث رونق حوزه صنایع‌دستی شود. اگر همه بتوانند از این حوزه حمایت کنند و زمینه‌های تولید، فروش و عرضه‌ این محصولات را فراهم کنند (که با تشکیل کارفرماهای محلی می‌توان این مهم را انجام داد) شاهد افزایش درآمد هنرمندان صنایع‌دستی خواهیم بود.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما