plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۰
کد مطلب : ۲۷۴۵۳

پاپ: جهان باید درباره تهدید جنگ هسته‌ای از تاریخ درس بگیرد

رهبر کاتولیک‌های جهان در شرایطی که خطر جنگ هسته‌ای بر سر درگیری در اوکراین به وجود آمده است، از همه کشورهای مختلف دنیا خواست تا از تاریخ درس بگیرند و مسیر صلح را انتخاب کنند.
پاپ: جهان باید درباره تهدید جنگ هسته‌ای از تاریخ درس بگیرد
به گزارش ایصال نیوز، پاپ فرانسیس در موعظه یکشنبه خود در میدان سنت پیتر واتیکان گفت: ما نمی توانیم خطر جنگ هسته‌ای را که در آن زمان جهان را تهدید کرده بود، فراموش کنیم.

پاپ 85 ساله افزود: چرا از تاریخ درس نگیریم، در آن زمان هم درگیری‌ها و تنش‌های بزرگی وجود داشت، اما راه صلح انتخاب شد.

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه گفت که بشریت با تهدید «پایان جهان» مواجه است و هشدار داد که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه ممکن است از زرادخانه هسته‌ای خود استفاده کند.

بایدن گفت که اظهارات رئیس‌جمهور روسیه درباره احتمال استفاده از سلاح‌های هسته‌ای در جنگ اوکراین شوخی نیست و دنیا با بزرگترین تهدید هسته‌ای از زمان بحران موشکی کوبا روبه‌رو است.

رئیس‌جمهور آمریکا درباره ولادیمیر پوتین گفت: «ما با آدمی طرف هستیم که خیلی خوب می‌شناسمش. وقتی درباره احتمال استفاده از سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی یا سلاح‌های بیولوژیک یا شیمیایی صحبت می‌کند شوخی نمی‌کند، چون عملکرد ارتش او بسیار ضعیف است».

اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا در نوع خود صریح‌ترین اعلام موضع از سوی مقام‌های آمریکایی درباره احتمال استفاده روسیه از سلاح‌های هسته‌ای است.

پوتین ماه گذشته هنگام اعلام بسیج عمومی برای جنگ در اوکراین گفت که مسکو آماده است برای دفاع از خاک خود از سلاح‌های هسته‌ای استفاده کند.

پوتین در آن سخنرانی که به‌طور مستقیم از تلویزیون روسیه پخش می‌شد، گفت: می‌خواهم به شما یادآوری کنم که کشور ما ابزارهای گوناگونی برای تخریب در اختیار دارد و برخی از سلاح‌های ما مدرن‌تر از سلاح‌هایی است که کشورهای ناتو در اختیار دارند.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما