plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۵
کد مطلب : ۲۷۴۱۷

لاوروف: روسیه به اصل غیرقابل قبول بودن جنگ هسته ای پایبند است

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: مسکو به اصل غیرقابل قبول بودن آغاز جنگ هسته ای پایبند است.
لاوروف: روسیه به اصل غیرقابل قبول بودن جنگ هسته ای پایبند است
به گزارش ایصال نیوز، وزیر امور خارجه روسیه گفت: "این آمریکایی ها و متحدان آنها هستند که در چارچوب بحران در اطراف اوکراین فعالانه تلاش می کنند در انظار عموم به سخن پردازی درباره مسئله هسته ای پردازند".

وی در پاسخ به سوال خبرنگار یک نشریه روسی اظهار نظر کرد: "برخی کارشناسان به طور فزاینده ای در مورد استفاده احتمالی از سلاح های هسته ای تاکتیکی علیه نیروهای مسلح اوکراین در صورتی که حملات اوکراین با روش های متعارف متوقف نشود، صحبت می کنند، " و به این سوال پاسخ داد که آیا واقعا روسیه رو آوردن به چنین اقدام بی سابقه ای است."

لاوروف در این زمینه مدعی شد: غرب گرایان همه چیز را تحریف می‌کنند و سعی می‌کنند موضوع را طوری مطرح کنند که گویا روسیه تهدیدات هسته‌ای مطرح کرده و می‌تواند از سلاح هسته‌ای در اوکراین استفاده کند.

وزیر خارجه روسیه گفت: "استفاده فرضی از سلاح های هسته ای به وضوح محدود به شرایط اضطراری در سناریوهای تعریف شده در دکترین نظامی فدراسیون روسیه و مبانی سیاست دولتی در زمینه بازدارندگی هسته ای است. اینها همانطور که می گوییم اسناد علنی هستند و همه می توانند آنها را بخوانند."

وی همچنین تاکید کرد که روسیه به بیانیه رهبران پنج کشور دارای سلاح هسته ای در 3 ژانویه سال جاری که در آن اصل غیرقابل قبول بودن جنگ هسته ای تایید شد، متعهد است.

لاوروف گفت: این سند در بالاترین سطح تصویب شده و لازم است از هرگونه درگیری مسلحانه بین کشورهای دارای سلاح هسته ای جلوگیری شود.

وزیر امور خارجه روسیه در پایان افزود: در مورد اظهارات پر سر و صدا پیرامون برخی از پیامدها برای روسیه، البته چنین زبان تهدیدی غیرقابل قبول است. ما آنها را کاملاً به وجدان سیاستمداران مربوطه غربی واگذار می کنیم. ما قصد نداریم در مورد این موضوع با آنها بحث کنیم، این به وضوح بی فایده است."/اسپوتنیک

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما