plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶
کد مطلب : ۲۷۳۸۰

حزب‌الله لبنان: اسرائیل زبان دیپلماسی نمی‌فهمد

به دنبال انتشار اخباری مبنی بر مخالفت رژیم صهیونیستی با اصلاحات پیشنهادی بیروت در پیش‌نویس توافق پیشنهادی آمریکا درباره پرونده ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و اراضی اشغالی، معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در سخنانی گفت که تل‌آویو زبان دیپلماسی و مذاکره را نمی‌فهمد.
حزب‌الله لبنان: اسرائیل زبان دیپلماسی نمی‌فهمد
به گزارش ایصال نیوز از العهد، شیخ علی دعموش، معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در خطبه نماز جمعه اظهار کرد: دشمن زبان دیپلماسی را نمی‌فهمد و هرکس فکر می‌کند که دشمن تنها با منطق مذاکره می‌تواند حقوق لبنان را به رسمیت بشناسد، سخت در اشتباه است.

وی تاکید کرد: دشمن تنها منطق زور را می‌فهمد و این موضوع را تمام تجربیات گذشته ثابت کرده است.

دعموش همچنین گفت: وقتی از منطق زور در زمینه مقابله با دشمن صحبت می‌کنیم، مقصود ما فقط زور یا توان نظامی علی‌رغم اهمیت بالای آن نیست، بلکه منظور همه عناصر قدرت از حمایت مردم حول محور مقاومت و اعتماد آنها به گزینه‌های آن گرفته تا توانایی آنها در صبور بودن، استوار بودن، تحمل مشکلات، تمایل به فداکاری و وحدت و ثبات موقعیت سیاسی است.

وی در ادامه تاکید کردند: ما به خود و قدرت خود اطمینان داریم و برای همه احتمالات آماده هستیم.

این موضع پس از آن اتخاذ شده است که یک منبع سیاسی عالی رتبه اسرائیلی پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه اظهار کرد: یائیر لاپید، نخست وزیر اسرائیل با اصلاحات مورد نظر لبنان در متن توافقنامه مخالف است.

این منبع اسرائیلی در ادامه گفت: اسرائیل اصلاحات مدنظر لبنان بر پیش‌نویس توافقنامه را دریافت کرد، جزئیات این اصلاحات جدید که لبنان خواستار اعمال آنها بر متن توافقنامه است به اطلاع نخست وزیر رسید و او به تیم مذاکره‌ کننده دستور داد آنها را نپذیرند.

شنبه هفته جاری آموس هوکشتاین، میانجی آمریکا در پرونده ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و اراضی اشغالی پیشنهاد مکتوب خود برای توافق در این پرونده را تقدیم مقامات لبنان کرد و طی روز دوشنبه نشستی میان میشل عون، رئیس جمهوری، نجیب میقاتی، نخست‌وزیر و نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان برای بررسی این پیشنهاد و پاسخ به آن برگزار شد.

مذاکرات غیر مستقیم میان لبنان و رژیم صهیونیستی برای ترسیم مرزهای دریایی میان دو طرف اکتبر سال ۲۰۲۰ با نظارت سازمان ملل آغاز شد اما این مذاکرات پس از پنج دوره در مه ۲۰۲۱ به دلیل اختلاف‌ نظر دو طرف بر سر مساحت منطقه مورد مناقشه متوقف شد و طی چند ماه اخیر بار دیگر با میانجیگری آمریکا روند مذاکرات ازسرگرفته و به صورت جدی‌تر ازسوی هر دو طرف دنبال شد./ایسنا 

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما