plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰
کد مطلب : ۲۷۳۳۵

لبنان نظر نهایی خود درباره توافق ترسیم مرزی را به آمریکا تحویل داد

معاون رئیس پارلمان لبنان اعلام کرد، بیروت اصلاحات مدنظر خود در خصوص پیش‌نویس توافقنامه ترسیم مرزی با رژیم صهیونیستی را به سفیر آمریکا تحویل داده است.
لبنان نظر نهایی خود درباره توافق ترسیم مرزی را به آمریکا تحویل داد
به گزارش ایصال نیوز، «الیاس بوصعب» معاون رئیس پارلمان لبنان اعلام کرد، اصلاحات مورد نظر بیروت درباره پیش‌نویس توافقنامه ترسیم مرزهای مورد اختلاف با رژیم صهیونیستی را به «دوروتی شیا» سفیر آمریکا در لبنان تحویل داده است.

وی در ادامه گفت: گمان نمی‌کند که تغییرات پیشنهادی منجر به خروج توافق از مسیر خود شود؛ اگرچه این پاسخ به معنای تأیید پیش‌نویس نیست اما مذاکرات به اتمام رسید.

بوصعب تأکید کرد: بر اساس پیش‌نویس توافق، لبنان به تمام بلوک‌هایی که در دریا متعلق به خود می‌دانسته دست پیدا کرده و رژیم اسرائیل هیچ حقی در میدان نفتی قانا ندارد.

در هفتم مهرماه، دورتی شیا سفیر آمریکا در بیروت با «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان در کاخ «بعبدا» دیدار کرد تا طرح پیشنهاد این کشور برای حل و فصل اختلاف مرزی در بستر دریا با رژیم صهیونیستی، را ارائه دهد.

«میشل عون» نیز پس از دریافت پیشنهاد کتبی آمریکا با «نبیه بری» رئیس پارلمان و «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر لبنان تماس تلفنی برقرار کرد تا با آن‌ها در خصوص محتوای پیشنهادات آمریکا و چگونگی پاسخ به آن در سریع‌ترین زمان ممکن گفت‌گو کند.

پیشتر شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیر کل جنبش حزب‌الله لبنان گفته بود که «ما منتظر خواهیم ماند تا میانجی نادرست آمریکایی متن مکتوب را به دولت و رئیس جمهور تحویل دهد و اگر دولت بگوید که این متن منطبق با حقوق لبنان است و آن را اعلام کند در آن صورت از دیدگاه ما لبنان حقوق خود در ترسیم (مرزها) و حفاری را بازستانده است و پیش از آن هرگز تسلیم اطلاعات درز شده و تحلیل‌ها نخواهیم شد».

انتهای پیام/،
۱۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما