plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷
کد مطلب : ۲۷۲۴۸
افزایش تلفات طوفان «ایان»

بایدن: تخریب فلوریدا یکی از بدترین‌ها در تاریخ آمریکاست

«ایان» تاکنون دست‌کم جان ۲۱ نفر را گرفته است
گزارش‌ها حاکی از آن است که سطح آب به اندازه‌ای بالا آمده که حتی ماشین‌های شاسی بلند و کامیون‌ها را در بر می‌گیرد. دسترسی‌ به برخی از جاده‌های اصلی و فرعی در این ایالت مسدود شده و بسیاری از مردم در خانه‌های پر از آب خود محبوس شده‌اند. جو بایدن، رئيس جمهوری آمریکا در سخنانی تاکید کرده که میزان خرابی‌ها و خساراتی که در فلوریدا وارد شده می‌تواند طوفان ایان را به «مرگبارترین» طوفان تاریخ این ایالت و یکی از بدترین‌ها در تاریخ ایالات متحده تبدیل کند.
بایدن: تخریب فلوریدا یکی از بدترین‌ها در تاریخ آمریکاست
به گزارش ایصال نیوز، طوفان عظیم «ایان» در ایالت فلوریدای آمریکا  با در هم کوبیدن شهرهای ساحلی این ایالت تاکنون جان دست‌کم ۲۱ نفر را گرفته است. بیم این می‌رود که شمار قربانیان بیشتر از آمار اعلام شده است.  

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس این طوفان که روز چهارشنبه وارد ایالت فلوریدا شده خسارت‌های فراوانی را به جا گذاشته و تخمین زده می‌شود میلیاردها دلار خسارت به بار آورده است. 

مقام‌های محلی بالافاصله از شهروندان خواسته‌ بودند که مناطق مسکونی خود را ترک کنند با این وجود برخی از خانواده‌ها به تصور اینکه این طوفان خطری برای آنها نخواهد داشت همچنان در خانه ماندند و خود را به دردسر انداختند. 

از زمان آغاز طوفان ایان، سطح آب در رودخانه‌ها به شکل قابل توجهی افزایش یافته و آب در جاده‌های این ایالت مشاهده می‌شود و حتی به ارتفاع صندوق‌های پستی رسیده است.

 با شدت‌گیری این طوفان، مقام‌های ایالت‌های مجاور هم دست به کار شدند و خود را برای مقابله با این طوفان آماده کردند. هنری مک مستر، فرماندار ایالت کارولینای جنوبی روز جمعه اعلام وضعیت اضطراری کرده و از مردم خواسته نکات ایمنی را رعایت کنند. 

گزارش‌ها حاکی از آن است که سطح آب به اندازه‌ای بالا آمده که حتی ماشین‌های شاسی بلند و کامیون‌ها را در بر می‌گیرد. دسترسی‌ به برخی از جاده‌های اصلی و فرعی در این ایالت مسدود شده و بسیاری از مردم در خانه‌های پر از آب خود محبوس شده‌اند. 

جو بایدن، رئيس جمهوری آمریکا در سخنانی تاکید کرده که میزان خرابی‌ها و خساراتی که در فلوریدا وارد شده می‌تواند طوفان ایان را به «مرگبارترین» طوفان تاریخ این ایالت و یکی از بدترین‌ها در تاریخ ایالات متحده تبدیل کند. او همچنین با اشاره به اینکه تخریب‌ها و خسارت‌های این طوفان تازه در حال مشاهده است دستور داد هر اقدام ممکن برای نجات جان افراد صورت گیرد. 

این طوفان روز جمعه پس از تخریب‌های گسترده در ایالت فلوریدا و ویران‌کردن جاده‌ها، گذرگاه‌ها و همچنین بی‌خانمان کردن افراد  رو به ایالت کارولینای جنوبی گذاشت. 

همزمان با پایان یافتن تلاش‌های امداد و نجات در روز جمعه، مقامات محلی به افرادی که محله‌هایشان در معرض سیل است توصیه می‌کنند که آنها را تخلیه کنند. آنها گفتند که افزایش آب در برخی مناطق طی دو روز آینده ادامه خواهد داشت.

با خسارت‌هایی که این طوفان به تاسیسات منطقه‌ای وارد کرده حدود ۲ میلیون نفر در جنوب شرقی آمریکا بدون برق هستند. سرعت طوفان در نزدیکی شهر ساحلی جورج تاون ۹۷ کیلومتر به ثبت رسیده است. خبرگزاری رویترز گزارش داده که این طوفان به بیش از ۴۰۰ هزار کسب و کار در ایالت‌های فلوریدا و کارولینای جنوبی خسارت وارد کرده است. 

مقام‌ها هشدار داده‌اند که مناطقی چون کارولینای شمالی، ویرجینیا و ویرجینیای غربی از دیگر نقاطی هستند که احتمال وقوع طوفان در آنها جدی ارزیابی می‌شود./یورونیوز 

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما