plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۵
کد مطلب : ۲۷۲۰۰
برای سومین بار ظرف یک هفته گذشته

کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد

شلیک دو موشک بالیستیکِ کوتاه برد
پیونگ یانگ روز پنجشنبه در آستانه برپایی یک رزمایش دریایی مشترک از سوی کره جنوبی، ژاپن و ایالات متحده بار دیگر اقدام به شلیک موشک بالستیک کرد.
کره شمالی موشک بالستیک شلیک کرد
به گزارش ایصال نیوز، ارتش کره جنوبی ساعاتی پس از خروج معاون رئیس جمهوری آمریکا از این کشور اعلام کرد که همسایه شمالی دو موشک بالستیک دیگر آزمایش کرده و این پرتاب سومین مورد از نوع خود در کم‌تر از یک هفته گذشته بوده است.

در بیانیه نیروهای مسلح کره جنوبی آمده است که دو موشک یاد شده از نوع بالیستیکِ کوتاه برد بوده و ازمنطقه سونچون در استان پینونگان جنوبی شلیک شده‌اند.

در این بیانیه به نقل از رئیس ستاد کل ارتش کره جنوبی آمده است: «نیروهای مسلح ما سطح نظارت و کنترل را تقویت کرده و ضمن هماهنگی با ایالات متحده در حالت آماده باش هستند.»

وزارت دفاع ژاپن نیز به نقل از گارد ساحلی این کشور از شلیک احتمالی موشک بالستیک توسط کره شمالی خبر داده است.

کاملا هریس، معاون ریاست جمهوری ایالات متحده در طول سفر خود به کره جنوبی به نقطه مرزی به شدت نظامی‌شده این کشور با کره شمالی رفته و از این منطقه دیدن کرده بود.

خانم هریس از «تقویت تعهدات دفاعی میان واشنگتن و سئول» به عنوان بخشی از اهداف سفر خود به کره جنوبی و بازدید از منطقه مرزی شمال این کشور یاد کرده بود.

کره شمالی پیش از ورود این مقام بلند پایه آمریکایی به سئول نیز اقدام به شلیک دو موشک بالیستیک کرده و آزمایش‌های تسلیحاتی پر شمار و بی‌سابقه خود از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون را دنبال کرده بود.

خانم هریس در جریان این سفر با تاکید بر اینکه واشنگتن و سئول در واکنش به تهدید فزاینده ناشی از برنامه‌های تسلیحاتی کره شمالی «همسو» هستند، تعهد ایالات متحده به دفاع از کره جنوبی را «تزلزل ناپذیر است» توصیف کرده بود.

ایالات متحده برای کمک به کره‌جنوبی در مقابله با تهدید‌های ناشی از حمله احتمالی همسایه شمالی حدود ۲۸ هزار و پانصد سرباز را در این کشور مستقر کرده است.

سئول روز پنجشنبه برای نخستین بار از سال ۲۰۱۷ تاکنون از مشارکت در مانورهای مشترک با ژاپن و ایالات متحده در آب‌های سواحل شرقی شبه جزیره کره خبر داد و تاکید کرد که این رزم‌آیش با هدف تقویت توان دفاعی کره جنوبی در برابر تهدیدهای روزافزود زیردریایی‌های کره شمالی انجام می‌شود.

مقامات کره جنوبی اوایل هفته جاری مدعی شدند که نشانه‌هایی دال بر تلاش پیونگ یانگ برای آماده سازی شلیک یک موشک بالستیک از زیردریایی در اختیار دارند./یو رو نیوز

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما