plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۷
کد مطلب : ۲۷۱۷۵

اعتراض شدید عراق به حملات ایران علیه مراکز تروریستی در اقلیم کردستان

وزارت امور خارجه عراق روز چهارشنبه در بیانیه ای حملات توپخانه ای و موشکی ایران به مناطقی در اقلیم کردستان عراق را محکوم کرد. سپاه پاسداران انقلاب در بیانیه ای اعلام کرد حملات به مواضع گروه های تروریستی مستقر در شمال عراق تا رفع تهدیدات ادامه دارد.
اعتراض شدید عراق به حملات ایران علیه مراکز تروریستی در اقلیم کردستان
به گزارش ایصال نیوز و به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، وزارت خارجه عراق در بیانیه ای اعلام کرد که این اقدامات تنش زا و یکجانبه، وضعیت امنیتی را پیچیده می کند و بر منطقه تاثیر خواهد گذاشت.

وزارت خارجه عراق اعلام کرد که دولت عراق با هرگونه منطق نظامی برای مقابله با چالش های امنیتی مخالفت می کند.

در بیانیه وزارت خارجه عراق آمده است که وزارت خارجه به شدت حمله توپخانه ای و موشکی از سوی ایران همزمان با 20 پهپاد حامل مواد منفجره به 4 منطقه در اقلیم کردستان عراق را که شماری کشته و مجروح برجا گذاشت، محکوم می کند.

در این بیانیه آمده است که این اقدام خطری است که امنیت و حاکمیت عراق را تهدید و ترس و وحشت در میان غیرنظامیان را تشدید می کند.

وزارت خارجه عراق اعلام کرد که از نزدیک تحولات پی در پی بمباران را دنبال می کند و به هر آنچه که عدم تکرار این حملات را تضمین کند و با بالاترین مواضع دیپلماتیک روی خواهد آورد.

مقامات محلی در اقلیم کردستان عراق اعلام کردند که حملات ایران به مواضع گروه های مخالف کرد ایران در شمال اربیل و شرق سلیمانیه، منجر به کشته شدن 9 نفر و مجروح شدن ده ها نفر شد.

بر اساس اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، حملات توپخانه ای، موشکی و پهپادی نیروی زمینی سپاه به مواضع گروه های تروریستی در شمال عراق که از دو روز قبل آغاز شده و تا رفع تهدیدات امنیتی ادامه دارد.

انتهای پیام/*
۰
مترجم : احمد امینی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما