plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۵ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۷
کد مطلب : ۲۷۱۵۸

پوتین: غرب به بحران جهانی غذا دامن می‌زند

رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به اینکه غلات صادراتی از اوکراین به کشورها اروپایی منتقل می‌شود، گفت که غرب به بحران جهانی غذا دامن می‌زند.
پوتین: غرب به بحران جهانی غذا دامن می‌زند
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه طی دیدار مجازی با مقامات بخش کشاورزی این کشور ضمن اشاره به اینکه غلات صادراتی از اوکراین به جای کشورهای فقر، به کشورها عضو اتحادیه اروپا منتقل می‌شود، گفت: غرب به بحران جهانی غذا دامن می‌زند.

وی در ادامه تصریح کرد: «روسیه امسال 138 میلیون تن غلات برداشت کرد. پیش‌بینی می‌شود این میزان تا پایان سال جاری به 150 میلیون تن برسد. این سطح رکوردی در طول تاریخ روسیه خواهد بود. بدین وسیله در شرایط سخت فعلی نیازهای خود را کاملا برآورده و برای افزایش حجم صادرات، یک منبع اضافی دریافت خواهیم کرد».

به گفته وی تداوم مشکلات پیش‌روی صادرات غلات و کود روسیه اشاره کرده و اظهار داشت: تحریم‌ها علیه روسیه باعث تعمیق بحران جهانی غذا که چند سال است ادامه دارد، می‌شود.

او افزود: این شرایط را به‌دلیل سیاست‌های مالی و غذایی برخی کشورهای پیشگام تجربه می‌کنیم و مسئولیت آن بر عهده غرب است.

پوتین در ادامه تاکید کرد:‌ «تنها 4 فروند از 203 کشتی حامل غلات که از 23 سپتامبر بنادر اوکراین را ترک کردند، به کشورهای فقیر رفتند. 14 فروند از 46 کشتی که هفته گذشته از دوشنبه تا جمعه از بنادر اوکراین خارج شدند، به کشور میانجیگر ترکیه و 25 فروند از 32 کشتی باقی مانده نیز به اتحادیه اروپا رفتند. آیا اینها فقیرترین کشورها هستند؟ این کاملا یک فریب است. غرب به بحران جهانی غذا دامن می‌زند. باید شرایط ایمنی غذایی خود را تضمین کرده و وابستگی به منابع وارداتی مانند تجهیزات، ماشین‌آلات و بذر را کاهش دهیم».

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما