plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶
کد مطلب : ۲۷۱۳۹
انتخاباتی پرابهام در بحبوحه جنگی نابرابر

امروز، آخرین مهلت شرکت در همه‌پرسی الحاق دونتسک، لوهانسک، زاپوریژیا و خرسون به روسیه است

اوکراین این همه پرسی را غیرقانونی اعلام کرده و به رسمیت نمی‌شناسد
امروز، سه شنبه (27 سپتامبر)، آخرین روز اخذ رأی همه‌پرسی الحاق دونتسک، لوهانسک، زاپوروژیه و خرسون به روسیه است و آخرین روزی‌ست که ساکنان و شهروندان این مناطق می‌توانند با حضور در شعب اخذ رأی، نظر خود را درباره گزینه های همه پرسی، اعلام کنند. دولت اوکراین این همه پرسی را غیرقانونی اعلام کرده و به رسمیت نمی‌شناسد.
امروز، آخرین مهلت شرکت در همه‌پرسی الحاق دونتسک، لوهانسک، زاپوریژیا و خرسون به روسیه است
به گزارش ایصال نیوز، ساکنان مناطق دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپوریژیا امروز سه شنبه و در آخرین روز رأی گیری، در همه پرسی الحاق به روسیه شرکت می‌کنند.

در چهار روز گذشته، آرا توسط کمیسیون انتخابات جمع آوری شده است و امروز، آخرین روز رأی گیری است. 

سه شنبه گذشته بود که ساکنان مناطق خرسون و زاپوریژیا نیز به این همه پرسی تاریخی پس این اینکه مقامات محلی شان، درخواست هایی را به مسئولان همه پرسی ارسال کردند، پیوستند. 

امروز، این همه پرسی سرنوشت ساز، در هر چهار منطقه مورد مناقشه، با معیار 50 درصدی حضور مشارکت رای دهندگان، و با توجه به اینکه حضور رأی دهندگان بر اساس اعلام مسئولان همه پرسی، پرشور بوده است، معتبر اعلام شد.

تا دوشنبه شب، توسط مسئولان برگزاری همه پرسی، درصد مشارکت رای دهندگان در دونتسک 86.89 درصد، در لوهانسک 83.61 درصد، در خرسون 63.58 درصد و در زاپوریژیا 66.43 درصد اعلام شده است.

مسئولان همه پرسی در هر چهار منطقه مورد مناقشه، مدعی شده اند که حداکثر مراتب مشروعیت و شفافیت را در دستور کار دارند و ناظران بین المللی نیز می‌توانند از فرآیند همه پرسی بازدید بعمل آورند. 

کمیته مرکزی انتخابات روسیه (یک نهاد انتخاباتی در روسیه)، ناظران خود را برای نظارت بر این همه پرسی اعزام کرده است. دومای ایالتی روسیه نیز اعلام کرده است که برای اعضای همه فراکسیون ها برای شرکت در فرآیند نظارت بر رای گیری دعوت نامه ارسال کرده است.

دنیس پوشیلین، رئیس جمهور خودخوانده دونتسک در اوایل ماه جاری میلادی گفت که ساکنان دونباس امیدوارند که الحاق به روسیه برای آنها امنیت، صلح و توسعه به همراه داشته باشد.

لئونید پاسچنیک، رئیس جمهور خودخوانده لوهانسک نیز گفته است که مردم این منطقه از زمان شروع درگیری در سال 2014، مشتاقانه منتظر همه پرسی بودند. فرآیند الحاق اکنون در شرف عملی شدن است.

در همین حال، یوگنی بالیتسکی، فرماندار منطقه زاپوروژیه، همه پرسی در منطقه خود را یک اقدام "فرمالیته" توصیف کرد، زیرا ساکنان این منطقه، پیشتر نیز خود را بخشی از روسیه می دانند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه چهارشنبه گذشته (21 سپتامبر) در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد که روسیه از تصمیم نهایی اتخاذ شده در همه پرسی توسط ساکنان مناطق مورد مناقشه در خاک اوکراین حمایت خواهد کرد.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز به نیوزویک گفته است که ساکنان چهار منطقه مورد مناقشه حق دارند از حق تعیین سرنوشت خود مطابق با منشور سازمان ملل استفاده کنند و مسکو به انتخاب آنها احترام خواهد گذاشت.

اوکراین و کشورهای غربی تاکید کردند که همه پرسی مذکور نامشروع است و نتایج آن‌را به رسمیت نخواهند شمرد. 

انتهای پیام/*
۷
مترجم : مصطفی امینی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما