plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۵:۲۵
کد مطلب : ۲۷۱۲۶

فیصل مقداد: خسارت بحران سوریه ۱۰۷ میلیارد دلار است

وزیر خارجه سوریه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که رژیم صهیونیستی در تلاش برای تغییر بافت جمیعتی جولان اشغالی است و از تروریست‌ها حمایت می‌کند.
فیصل مقداد: خسارت بحران سوریه ۱۰۷ میلیارد دلار است
به گزارش ایصال نیوز، «فیصل مقداد» وزیر خارجه سوریه روز دوشنبه در سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل، گفت که هر نوع حضور نظامی بدون موافقت دولت این کشور در خاک سوریه، غیر قانونی است و باید فورا پایان یابد.

به نوشته وبگاه شبکه المیادین، او گفت که رژیم صهیونیستی دست به اقدامات فزاینده بحران‌زا به خصوص در موضوع گسترش شهرک‌سازی‌ها و جنایت علیه فلسطینی‌ها می‌زند و همزمان از گروهک‌های داعش و جبهة النصره نیز حمایت کرده و همراستا با آن فرودگاهها و امکان غیرنظامی سوریه را هدف قرار می‌دهد.

وزیر خارجه سوریه تأکید کرد که حمایت برخی کشورها از رژیم صهیونیستی، در حالی که ادعای دفاع از حقوق بشر را دارند، موجب شده است تا با این رژیم برخورد نشود.
او همچنین گفت که سوریه از عضویت کامل فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل حمایت می‌کند.

مقداد در ادامه گفت که دولت سوریه هرگز از حق حاکمیت خود بر منطقه جولان دست نخواهد کشید و این موضوعی نیست که با گذر زمان از آن چشم بپوشد.

فیصل مقداد، در بخش دیگر سخنان خود گفت که بحران سوریه، تجربه بسیار دردناکی برای مردم این کشور بود و از سال ۲۰۱۱ تاکنون بیش از ۱۰۷ میلیارد دلار خسارت به بار آورده است.

او تأکید کرد که دولت سوریه همواره از حل و فصل سیاسی بحران حمایت کرده است، از جمله نتایج گفت‌و‌گوهای «روند آستانه» را پذیرفته است، اما اقدامات ترکیه در «حمایت از تروریسم» موجب شد تا روند آستانه صرفا بر روی کاغذ بماند.

فیصل مقداد، همچنین شبه‌نظامیان کُرد را نیز مورد خطاب قرار داد و گفت که آن‌ها باید واقع‌گرایانه عمل کنند و خود را از وابستگی به یک «اشغالگری خارجی» برهانند.

وزیر خارجه سوریه سپس به موضوع جنگ در اوکراین پرداخت و گفت که دمشق با حمایت از عملیات نظامی روسیه در اوکراین، آن را در راستای «حق دفاع از خود» می‌داند.

انتهای پیام/*
۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما