plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
کد مطلب : ۲۷۱۱۳
همزمان با اعلام طرح اقتصادی دولت لیز تراس

ارزش پول پادشاهی بریتانیا به طور بی‌سابقه‌ای سقوط کرد

ثبت بی سابقه ترین سقوط ارزش پوند
ارزش پوند انگلیس، امروز «دوشنبه» نزدیک به پنج درصد سقوط کرد و به پایین‌ترین حد خود رسید. مارک چندلر، استراتژیست ارشد بازار در بنوکبرن گلوبال فارکس، رکورد سقوط این ارز را "باورنکردنی" خواند. 
ارزش پول پادشاهی بریتانیا به طور بی‌سابقه‌ای سقوط کرد
به گزارش ایصال نیوز، ارزش «پوند استرلینگ» امروز دوشنبه تا 4.85 درصد کاهش یافت و به 1.0327 دلار رسید که کاهش 3.61 درصدی را از روز جمعه، به ثبت رساند. 

بسیاری از اقتصاددانان و سرمایه گذاران معتقد اند که دولت «لیز تراس»، هم اکنون، اعتبار خود را تنها پس از مدت کوتاهی که از نخست وزیری اش می گذرد، به دلیل اعلام و اجرای طرح های افتضاح اقتصادی -الگو گرفته از دکترین‌های تاچری ریگانی-، از دست داده است.

ارزش پوند، آخرین بار با افت 2.7 درصدی، به 1.0560 دلار رسیده بود.

مارک چندلر، استراتژیست ارشد بازار در بنوکبرن گلوبال فارکس، رکورد سقوط ارز را "باورنکردنی" خواند. 

گفتنی ست؛ بریتانیا پیش تر هم، تبعات اعمال سیاست های دکترین‌های تاچری و ریگانی را اقتصاد خود دارد. سیاست های اقتصادی که در دهه هشتاد در بریتانیا و ایالات متحده اعمال شد. البته سیاست های حزب محافظه کار انگلیس تا اندازه زیادی خشن بود و ناهنجاری هایی مثل شکاف طبقاتی را به همراه داشت. برای همین از سال 1997 و روی کار آمدن حزب کارگر با دیدگاههای جدید به رهبری «تونی بلر»، آنها سعی کردند با پیامدهای منفی این سیاست‌ها به‌شکلی مقابله کنند که از نظر اجتماعی دموکراتیک‌تر باشد. از جمله برخی امتیازات مالیاتی را برای اقشار کم‌درآمدتر در نظر گرفتند و میزان حداقلی برای دستمزدها تعیین کردند و البته نظام درمانی و تامین اجتماعی را بهبود بخشیدند، اما عناصر بنیادین تاچریسم، به‌خصوص سیاست اقتصادی آن هیچگاه رها نشد.

انتهای پیام/*
۶
مترجم : مصطفی امینی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما