plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۹
کد مطلب : ۲۷۰۷۷
در بازدید از دادسرای جرائم امنیتی تهران

محسنی اژه‌ای: قوه قضاییه اجازه نخواهد داد عناصر حرفه‌ای، آرامش شهروندان را سلب کنند

با ترویج‌کنندگان اکاذیب و شایعه‌سازان برخورد شود
رئیس عدلیه در جریان بازدید از دادسرای جرائم امنیتی تهران بار دیگر بر حفظ امنیت و آرامش شهروندان و صیانت از زندگی عادی و روزمره آن‌ها تاکید کرد و بیان داشت: قوه قضاییه با همراهی و همکاری بخش‌های ذیربط انتظامی و امنیتی به هیچ‌وجه اجازه نخواهد داد عناصر اصلی اغتشاشگر و آشوب‌طلب حرفه‌ای امنیت و آرامش شهروندان را سلب کنند.
محسنی اژه‌ای: قوه قضاییه اجازه نخواهد داد عناصر حرفه‌ای، آرامش شهروندان را سلب کنند
به گزارش ایصال نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای امروز شنبه (دوم مهر) به صورت سرزده از دادسرای شهید مقدس – جرائم امنیتی تهران بازدید به عمل آورد.

رئیس قوه قضاییه در جریان این بازدید به صورت ویژه وضعیت بازداشت‌شدگان اغتشاشات اخیر را مورد بررسی و رسیدگی قرار داد و توصیه‌هایی را درخصوص تسریع در تکمیل و رسیدگی به پرونده‌های قضایی آنها خطاب به مسئولان ذیربط مطرح کرد.

در جریان این بازدید رئیس عدلیه همچنین به دادستان‌ها و مقامات قضایی سراسر کشور دستور داد به صورت مستمر از بازداشتگاه‌هایی که عناصر اغتشاشات اخیر در آنها نگهداری می‌شوند، بازدید به عمل آورند و به صورت کامل در جریان کم و کیف روند رسیدگی به پرونده این افراد قرار گیرند.
قاضی‌القضات دستورات و توصیه‌هایی را نیز درخصوص تسریع در روند رسیدگی به پرونده عناصر اصلی و حرفه‌ای اغتشاشات اخیر و افرادی که به نحوی از انحاء با جریانات تابلودار ضدانقلاب و وابستگان گروهک‌ها و سرویس‌های بیگانه مرتبط هستند، صادر کرد.

در جریان این بازدید سرزده، رئیس عدلیه به صورت موردی به مطالعه چند پرونده مرتبط با عناصر اغتشاشات اخیر پرداخت و دستورات مقتضی را درخصوص نحوه رسیدگی به آنها صادر کرد.

رئیس قوه قضاییه همچنین از همکاران قضایی و نیروهای امنیتی و انتظامی بویژه نیروهای فراجا و بسیج که طی روزهای اخیر امنیت شهروندان را در سراسر ایران اسلامی تأمین کرده‌اند، تقدیر و تشکر کرد.

«بررسی وضعیت سوابق کیفری عناصر اغتشاشگر بازداشت‌شده که احیانا دارای سوء‌سابقه هستند»، «چگونگی رصد اطلاعاتی و پیگیری‌های فنی درخصوص نحوه‌عمل عناصر حرفه‌ای اغتشاشات که وابسته به گروهک‌ها و سرویس‌های بیگانه می‌باشند» و «واکاوی دلایل و علل گرفتار شدن عناصر تهییج‌شده این اغتشاشات در دام شگردهای جنگ روانی و تبلیغاتی دشمنان» از جمله محورهای گفت‌وگوی رئیس قوه قضاییه با مسئولان ذیربط دادسرای امنیت و برخی بازداشت‌شدگان بود.

رئیس عدلیه در جریان این بازدید بار دیگر بر حفظ امنیت و آرامش شهروندان و صیانت از زندگی عادی و روزمره آن‌ها تاکید کرد و بیان داشت: قوه قضاییه با همراهی و همکاری بخش‌های ذیربط انتظامی و امنیتی به هیچ‌وجه اجازه نخواهد داد عناصر اصلی اغتشاشگر و آشوب‌طلب حرفه‌ای در سطح شهرها و مناطق مختلف کشور جولان دهند و امنیت و آرامش شهروندان را سلب کنند.

قاضی‌القضات بر این نکته نیز تصریح کرد که در قبال تخریب‌کنندگان اموال عمومی، مرتبطین با سرویس‌های جاسوسی بیگانه و گروهک‌های ضدانقلاب و عناصری که تحت القائات دروغین و جنگ روانی دشمنان در خیابان‌ها و معابر امنیت مردم را سلب می کنند، مطابق موازین قانونی برخورد بازدارنده صورت خواهد گرفت.

رئیس قوه قضاییه همچنین در مورد تهدیدکنندگان امنیت روانی تاکید کرد که همان برخورد بازدارنده در قبال عناصر میدانی اغتشاشات، وفق موازین قانونی با ترویج‌کنندگان اکاذیب و شایعه‌سازان که درصدد التهاب‌آفرینی و ارعاب شهروندان هستند، انجام خواهد گرفت./میز ان 

انتهای پیام/*
۱۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما