plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۴
کد مطلب : ۲۷۰۷۱

شایعه کودتا در چین!

برخی وب سایت های خبری و اکانت های توئیتری از برکناری شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خبر داده و نوشته اند او در بازداشت خانگی قرار گرفته است.
شایعه کودتا در چین!
به گزارش ایصال نیوز و به نقل از وب سایت فکت چک، اینترنت مملو از اخباری مبنی بر بازداشت خانگی شی جین پینگ، رئیس جمهور چین شده است.

بسیاری از رسانه های اجتماعی چینی گفته اند که شی پس از برکناری از سوی حزب کمونیست چین، از ریاست ارتش آزادیبخش خلق و در بازداشت خانگی قرار گرفته است.

همچنین برخی از شهروندان و خبرنگاران چینی فعال در توئیتر ادعا کردند که پکن تحت تصرف نظامی قرار گرفته است.

در گزارش دیگری که در وب سایت نیوز هایلند ویژن منتشر شده آمده است که هو جین تائو، رئیس جمهور سابق چین و ون جیابئو، نخست وزیر سابق چین، سونگ پینگ،عضو سابق کمیته دائمی را متقاعد کرده و کنترل دفتر گارد مرکزی را به دست گرفته اند. 

درگزارش دیگری که در وبسایت نیوزروم پست منتشر شده آمده است که توئیتر مملو از اخباری در خصوص بازداشت خانگی شی جین پینگ شده است و برخی از فعالان چینی حاضر در توئیتر با ارسال . تصاویری ادعا کرده اند که کاروانی از ادوات زرهی و نظامی به سمت پکن در حال حرکت هستند.

با این همه به دلیل بسته بودن فضای رسانه ای داخل چین هنوز نمی توان نسبت به صحت و سقم این خبر قضاوت دقیقی بعمل آورد. گمانه زنی ها درباره اینکه خبر مذکور، شایعه ای بیش نیست هم رو به افزایش است.

خبر آنلا ین 

انتهای پیام/*
 
۱۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما