plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۸
کد مطلب : ۲۷۰۴۷

ریابکوف: رویارویی با آمریکا و ناتو به نفع مسکو نیست

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: رویارویی آشکار با ایالات متحده آمریکا و ناتو به نفع روسیه نیست، مسکو امیدوار است که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا خطرات تشدید تنش در اطراف اوکراین را درک کند.
ریابکوف: رویارویی با آمریکا و ناتو به نفع مسکو نیست
به گزارش ایصال نیوز، سرگی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی در خصوص بحران اوکراین گفت: رویارویی آشکار با ایالات متحده آمریکا و ناتو، مملو از درگیری نظامی مستقیم است، به نفع ما نیست. امیدواریم با توجه به اظهارات مکرر ما، دولت بایدن نیز از خطر تشدید کنترل نشده درگیری در اوکراین آگاه باشد.

ریابکوف در کنفرانسی که به شصتمین سالگرد بحران کارائیب اختصاص داشت، گفت: مقامات محلی درباره عدم اعزام نیروهای آمریکایی به اوکراین تذکر داده اند.

جوزپ بورل، نماینده عالی سیاست خارجی و امنیت اتحادیه اروپا اعلام کرد که موضوع رویارویی مستقیم اتحادیه اروپا و روسیه درخصوص اوکراین منتفی است.

در این بیانیه امده است: این اتفاق نخواهد افتاد - ما درگیر درگیری نیستیم و درگیر نخواهیم شد. قرار نیست مستقیم در درگیری ها شرکت کنیم. ما از اوکراین (با تجهیزات نظامی) حمایت خواهیم کرد.

روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما