plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۲۷۰۰۹

کیهان خواستار برخورد بی امان با تبعات خیابانی خبر درگذشت مهسا امینی شد

روزنامه کیهان در گزارشی با موضوع برخی تجمعات و اعتراضات خیابانی در واکنش به فوت مهسا امینی، نوشت: پادوهای داخلی دشمن در ماجرای درگذشت مهسا امینی از همان روز نخست با تحریک و تهییج افکار عمومی به میدان آمدند اما زود نقاب از چهره‌انداختند و فاز «آشوب و اغتشاش» را در دستور کار خود قرار دادند.
کیهان خواستار برخورد بی امان با تبعات خیابانی خبر درگذشت مهسا امینی شد
به گزارش ایصال نیوز، در بخش هایی از گزارش طولانی روزنامه کیهان آمده است: طی یکی دو روز گذشته، برخی از شهروندان در نقاطی از شهرهای کشور با برگزاری تجمعاتی، ضمن اعلام همدردی با ضایعه درگذشت مهسا امینی، خواستار اعلام نتایج تحقیقات پزشکی و اعلام شفاف جزئیات ماجرا از جانب مسئولان درباره این پرونده شدند.

با اینکه مسئولان ذی‌ربط هم پلیس، هم پزشکی قانونی و هم کمیته حقیقت‌یاب مجلس شورای اسلامی، هرگونه ضرب و شتم و یا برخورد فیزیکی با آن مرحومه را تکذیب کردند و مسئولان قوای سه‌گانه خواستار بررسی و پیگیری دقیق ابعاد ماجرا شدند اما بااین‌حال، ماجرای گشت ارشاد و درگذشت مهسا امینی بهانه‌ای شد تا اغتشاشگران به میدان بیایند و سناریوی دیگری از آشوبهای خیابانی را در ایران کلید بزنند.

از شب چهارشنبه در برخی شهرهای ایران (مشهد، رشت، کرمانشاه، همدان، شیراز و...) آشوبگران با ورود به تجمعات مردمی دست به تخریب اموال عمومی، حمله به خودروهای امدادی ازجمله آمبولانس اورژانس و آتش زدن اماکنی مثل مسجد کردند.

آتش زدن پرچم ایران، حمله و به آتش کشاندن مسجد در رشت، آتش زدن اتوبوس انتقال خون یا خودروهای پلیس، حمله و واژگون کردن ماشین آمبولانس، آتش زدن امامزاده عبدالله همدان، خسارت زدن به بیت‌المال (ایستگاه‌های اتوبوس، ساختمان‌های دولتی، سطل‌های زباله و...) آتش زدن یک مأمور پلیس و ضرب و شتم ناجوانمردانه حافظان نظم و امنیت، ریختن گازوییل در معابر، کتک و برداشتن چادر از زن محجبه، سردادن شعارهای ساختارشکنانه و... تنها بخشی از اقدامات هنجارشکنانه و وحشیانه‌ای است که در روزهای گذشته از سوی داعشی‌های وطنی صورت گرفته است.

رژیم جعلی صهیونیستی دیروز هم عرض‌اندام کرد! وزارت خارجه اسرائیل در پیامی اعلام کرد «ما اعتراضات مردم شجاع ایران را که علیه رژیم برخاسته‌اند از نزدیک دنبال می‌کنیم» و «اسرائیل در کنار مردم ایران ایستاده و از جامعه جهانی می‌خواهد سرکوب رژیم علیه ایرانیان بی‌گناه را محکوم کند»

متأسفانه یک بخش قابل‌توجه در ناآرامی‌های اخیر در برخی شهرهای ایران، اقدامات هنجارشکنانه برخی سلبریتی‌هاست؛ از برخی به‌ظاهر هنرمند گرفته تا برخی به‌ظاهر ورزشکار! آنها کسانی هستند که سال‌های سال از رهگذر بیت‌المال، بودجه و صداوسیمای این کشور به نان و نوایی رسیده و شهرت یافته‌اند اما اکنون هم‌نوا با خوانندگان مطرود و منزوی لس‌آنجلسی به‌جای دفاع از پرچم و کشورشان با لگدپرانی و پنجه‌انداختن بر چهره نظام اسلامی، آتش اعتراضات را شعله‌ور می‌کنند.

مگر در قوانین موضوعه جزایی کشور «تشویش اذعان عمومی»، «اقدام علیه امنیت ملی» و «بر هم زدن امنیت کشور» جرم انگاری نشده است که عده‌ای با سوءنیت خاص صریحاً و رسماً به آن مبادرت کرده و قوه قضائیه و متولیان حوزه امنیت کشور هم ناظر و ساکت بوده‌اند؟

مطابق ماده 698 قانون مجازات اسلامی «هر کس به‌قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به‌وسیله نامه یا شکوائیه یا مراسلات یا عرایض یا گزارش یا توزیع هرگونه اوراق چاپی یا خطی با امضاء یا بدون امضاء اکاذیبی را اظهار نماید یا با همان مقاصد اعمالی را برخلاف حقیقت رأساً یا به‌عنوان نقل‌قول به شخص حقیقی یا حقوقی یا مقامات رسمی تصریحاً یا تلویحاً نسبت دهد اعم از اینکه از طریق مزبور به نحوی از انحاء ضرر مادی یا معنوی به غیر وارد شود یا نه علاوه‌بر اعاده حیثیت در صورت امکان، باید به حبس از دو ماه تا دو سال و یا شلاق تا (۷۴) ضربه محکوم شود.»

دیروز استاندار تهران با اعلام اینکه «۱۸۰۰ تجمع‌کننده اخیر سابقه تجمع و بعضاً اغتشاش دارند» گفت که «۷۰۰ نفر در دستگاه‌های انتظامی، امنیتی و قضایی پرونده دارند» اما سؤالی که مطرح می‌شود این است که چرا برخورد با مجرمان امنیتی بازدارنده نبوده و آیا دستگاه‌های متولی حوزه قضایی و امنیتی کشور کم‌کاری نکرده‌اند؟

این‌ها سؤالاتی است که بایستی در ترازوی نقد خود آنها قرار گیرد و چاره‌ای برای آن ‌اندیشیده شود.

به‌هرحال پرواضح است پس‌ازآنکه طی یکی دو روز آینده، مرزبندی‌ها شفاف‌تر و صف شهروندان از اشرار جدا شود، مردم با بصیرت و انقلابی ایران چنان صحنه‌گردانی می‌کنند که بار دیگر تیر دشمنان نظام به سنگ می‌خورد.

دیروز هم جمعی از شهروندان در نقاط مختلف کشور و همچنین دانشجویان دانشگاه‌های تهران در اعتراض به ماجرای درگذشت مهسا امینی تجمع کردند و خواستار برخورد جدی با اغتشاشگران شدند؛ خواسته مردم آگاه ایران این است؛ «به جنایتکاران امان ندهید.»

انتهای پیام/*
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما