plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۸
کد مطلب : ۲۷۰۰۵
در مراسم رژه نیروهای مسلح

سرلشکر باقری: تغییرات در مرزهای کشورهای منطقه را با زور و جنگ، برنمی‌تابیم

کشورها مراقب شیطنت‌های صهیونیست‌ها باشند
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: به دو کشور آذربایجان و ارمنستان توصیه می‌کنیم مشکلات‌شان را با گفت‌گو حل کنند. تغییر مرز با زور و جنگ را برنمی‌تابیم. از کشورهای حاشیه خلیج فارس انتظار داریم مراقب شیطنت‌های رژیم صهیونیستی باشند.
سرلشکر باقری: تغییرات در مرزهای کشورهای منطقه را با زور و جنگ، برنمی‌تابیم
به گزارش ایصال نیوز، سرلشکر باقری، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح صبح امروز (پنجشنبه) در مراسم رژه نیرو‌های مسلح که در جوار مرقد مطهر امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: امنیت امروز کشور را مرهون حماسه مقاومت، ایستادگی و شهادت‌طلبی فرزندان این ملت هستیم.

سردار باقری با بیان اینکه در تاریخ کشور ایران دفاع مقدس سرآغاز حیات جدید ملت ایران برای تاریخ‌سازی و نقش‌آفرینی در تغییر معادلات و هندسه قدرت جهانی به شمار می‌رود، گفت: هرچه زمان می‌گذرد، این تاثیرگذاری بیش از گذشته نمایان می‌شود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: دفاع مقدس صحنه بروز شایستگی‌ها و فضیلت‌های ملت ایران است که با وجود تهاجم دشمنان و پشتیبانی استکبار جهانی بحمدالله این ملت عزیز سربلند شد.

سرلشکر باقری ادامه داد: دفاع مقدس به همگان اثبات کرد که برای زندگی عزتمندانه و برخورداری از امنیت و آسایش و پیشرفت بایستی قوی و قدرتمند بود و ایستادگی و مقاومت کرد و نیرو‌های مسلح ما تحت فرماندهی امام بزرگوار این درس بزرگ را به خوبی آموختند که تنها با قدرت متکی به ملت و ایستادگی و مقاومت امکان دست یافتن به اهداف بلند را خواهیم داشت.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به اینکه ملت ایران همواره ثابت کرده ملتی صلح‌جو است، گفت: قدرت نظامی ما صرفاً برای دفاع است و امروز بحمدالله هوا، زمین، دریا و فضا و جای جای ماموریت‌های نیرو‌های مسلح، فوران قدرت جمهوری اسلامی ایران را نشان می‌دهد. این قدرت، بازدارندگی پایداری را ایجاد کرده که زمینه پیشرفت همه‌جانبه کشور را فراهم کرده است که این را مدیون حماسه مقاومت و پایداری فرزندان این ملت در مقابله با دشمنان هستیم.

وی گفت: خلاقیت‌های دوران دفاع مقدس در حوزه‌های مختلف ایران را جزو سرآمدان منطقه و حتی در زمره برترین‌های جهان قرار داده است. فتح خرمشهر هنگامی به خوبی درک می‌شود که تهاجم سریع دشمن در میهن اسلامی و شکست‌های ابتدای جنگ به خوبی تصویر شود و آنجاست که تبدیل آن شکست‌ها به پیروزی در فاصله زمانی یک سال درک می‌شود.

سرلشکر باقری در ادامه با اشاره به تحولاتی که میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در جریان است، تاکید کرد: همان‌گونه که بار‌ها اعلام کرده‌ایم، تغییرات در مرز‌های منطقه را تحمل نخواهیم کرد و به دو کشور آذربایجان و ارمنستان توصیه داریم که مشکلات خود را از راه‌های مسالمت‌آمیز و گفت‌وگو حل کنند؛ ما توسل به درگیری و جنگ را برنمی‌تابیم و در برابر آن ساکت نمی‌نشینیم.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه از کشور‌های جنوبی خلیج فارس انتظار داریم مراقب فتنه‌انگیزی صهیونیست‌ها باشند، عنوان کرد: حضور صهیونیست‌ها مخل امنیت منطقه است و ما با اشراف و رصد اطلاعاتی تمام تحرکات آن‌ها را زیر نظر داریم و چنانچه تهدیدی را احساس کنیم، توامان با عناصر رژیم صهیونیستی و پشتیبانان آن‌ها برخورد خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ما خواستار منطقه‌ای عاری از تهدید و مملو از دوستی و همکاری در غرب آسیا هستیم، افزود: آمریکا و رژیم صهیونیستی تهدیدگر امنیت منطقه هستند و امیدواریم آینده‌ای بدون این تهدیدات را داشته باشیم.

سرلشکر باقری تاکید کرد: امروز نیرو‌های مسلح اعم از ارتش، سپاه، فرماندهی انتظامی و وزارت دفاع و بسیج تحت الطاف خداوند متعال و فرامین فرمانده معظم کل قوا، متحد و یکپارچه در صف واحد با هم‌افزایی و برادری برای رویارویی با دشمنان در میدان هستند و در صورت خطای محاسباتی دشمنان پاسخ قاطع و ویرانگری به آن‌ها خواهند داد.

خبر در حال تکمیل است... 
۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما