plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴
کد مطلب : ۲۶۹۴۳
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خبر داد

انعقاد قرارداد شهرداری تهران با وزارت کشور به منظور اورهال ناوگان مترو طی روزهای آتی

بازآماد ۳۸۲ دستگاه اتوبوس فعال در پایتخت
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: قرارداد با وزارت کشور ظرف روزهای آینده برای تأمین قطعات یدکی منعقد خواهد شد و اگر منابع تأمین شود، کل اورهال مترو را می‌توانیم با همین مبلغ انجام دهیم.
عکس از شایان محرابی
عکس از شایان محرابی
به گزارش ایصال نیوز از شهر، سید مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در نود و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در جریان بررسی «لایحه اعطای مجوز به شهرداری تهران جهت انجام معاملات مربوط به خرید قطعات یدکی و تعمیرات اساسی تجهیزات متروی تهران» با بیان اینکه بر اساس ایرادات سازمان بازرسی، سقف اختیارات شهردار در معاملات مشخص شده است، اظهار کرد: بر اساس اعلام سازمان بازرسی با توجه به اینکه بخشی از منابع قرارداد از منابع عمومی شهرداری است باید ضابطه تبصره ۱۳ رعایت شود.

وی افزود: علاوه بر قرارداد ۸۰۰ میلیارد تومانی برای مترو، قراردادی با شرکت واگن سازی با مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان نیز داریم که بیشتر از سقف تعیین شده در تبصره ماده ۱۳ است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه مبلغ قرارداد با وزارت کشور نیز دو هزار میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: این قرارداد ظرف روزهای آینده برای تأمین قطعات یدکی منعقد خواهد شد و اگر منابع تأمین شود، کل اورهال مترو را می توانیم با همین مبلغ انجام دهیم که این قراداد نیز ذیل ایراد سازمان بازرسی است.

وی به دیگر قراردادهای در آستانه انعقاد اشاره کرد و افزود: قراردادی برای مرکز فرمان خطوط یک و دو مترو با شرکت CRSE به مبلغ ۳۶۰ میلیارد تومان داریم و همچنین قرارداد دیگری برای تأمین تجهیزات ایستگاهی نیز به مبلغ ۴۴۰ میلیارد تومان با شرکت های متولی آماده است.

شفیعی با بیان اینکه سرجمع این قرادادها به چهار هزار میلیارد تومان می رسد، اظهار کرد: درخواست داریم تبصره ماده ۱۳ برای قراردادها، اختیاراتی را به شرکت بهره برداری تفویض کرده تا بتواند از این شرایط بهره برداری کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: غیر از بودجه شرکت بهره برداری مترو، حدود هزار میلیارد تومان منابع داخلی در این شرکت وجود دارد و سرجمع منابع از محل‌های مختلف و قراردادها به پنج هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

شفیعی با بیان اینکه قرار بر این بود تا پایان شهریورماه ۵۵۰ دستگاه اتوبوس اورهال شود، تصریح کرد: ۳۸۲ دستگاه تاکنون اورهال شده اند و در تعدادی از این اتوبوس ها نیز دستگاه کارتخوان در حال نصب است.

وی با اشاره به اینکه ۲۰۰ دستگاه خودرو نیز ایران خودرودیزل قول داده که ظرف امروز و فردا تحویل دهد، یادآور شد: ۷۱۶ دستگاه اضافه نسبت به دو هزار و و ۲۰۰ دستگاه که قبل از این وعده داده شده بود، وارد ناوگان خواهد شد.

میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی این طرح، سقف مبلغ قرارداد را ۱۹۹.۵ میلیارد تومان در معاملات نقدی و ۳۳۹ میلیارد تومان نیز از محل املاک عنوان کرد.

در ادامه دیگر اعضا نیز نظرات و سوالات خود را در خصوص این لایحه مطرح کردند و لایحه از سوی اعضا مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت با ۱۸ رأی موافق تصویب و بر این اساس سقف مجوز شهرداری برای مجموع قراردادهای شرکت بهره‌برداری مترو در سال ۱۴۰۱ به چهار هزار میلیارد تومان رسید.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما